Σειρά κρίσιμων ζητημάτων για σημαντικές θεσμικές παρεμβάσεις στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας του λιανεμπορίου, έθεσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Μαρινόπουλος Α.Ε., Jerome Loubere, συμμετέχοντας στις εργασίες της δεύτερης ημέρας του 17ου συνεδρίου του Economist στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο Roundtable με την ελληνική κυβέρνηση.
Ειδικότερα, ο κ. Loubere επέμεινε ιδιαίτερα στην ανάγκη που υπάρχει για την άρση περιορισμών που ακόμη υφίστανται στη διακίνηση ορισμένων αγαθών, ώστε να τονωθεί ο ανταγωνισμός και να μειωθούν οι τιμές λιανικής σε συγκεκριμένα προϊόντα, όπως τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα, τα προϊόντα άρτου (bake off), τα προϊόντα καπνού και συγκεκριμένες κατηγορίες φρέσκων τροφίμων.
Ο κ. Loubere επανέλαβε ακόμα μία φορά ότι τάσσεται υπέρ της απελευθέρωσης και ουσιαστικά της πιο ευέλικτης λειτουργίας του λιανεμπορίου, με το άνοιγμα της κυριακάτικης αγοράς για ορισμένες κατηγορίες καταστημάτων, προκειμένου να τονωθεί η ζήτηση, να στηριχθεί η απασχόληση και να ανακάμψει η αγορά.
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε, «χρειαζόμαστε πρόσθετες βελτιώσεις αναφορικά με τα logistics των σούπερ μάρκετ και την απλούστευση συγκεκριμένων διαδικασιών, που θα μας δώσουν τη δυνατότητα να προβούμε σε μεγαλύτερες εκπτώσεις. Εξίσου σημαντική είναι και η πάταξη της γραφειοκρατίας, κυρίως στην αδειοδότηση νέων καταστημάτων» ανέφερε.
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο κ. Loubere, μιλώντας για την απασχόληση, επισήμανε ότι μέσα από την εμπειρία που απέκτησε η Μαρινόπουλος εφαρμόζοντας το Πρόγραμμα Καινοτομίας σε όλη την Ελλάδα διαπίστωσε ότι αν όλοι μας, πολιτεία, αγορά και καταναλωτές υποστηρίξουμε τις ελληνικές επιχειρήσεις μπορούμε να δημιουργήσουμε 20.000 νέες θέσεις εργασίας στον τομέα της παραγωγής, αυξάνοντας τα μερίδια αγοράς των ελληνικών εταιρειών, αλλά και την εξωστρέφειά τους.
Στην ομιλία του ο κ. Loubere τόνισε, τέλος, τον καταλυτικό ρόλο που διαδραματίζουν τα σούπερ μάρκετ της Μαρινόπουλος Α.Ε. για τη συγκράτηση των τιμών, και τη στήριξη του οικογενειακού εισοδήματος. Ειδικότερα ανέφερε ότι, η αλυσίδα έχει προϋπολογίσει 60 εκατ. ευρώ σε μειώσεις τιμών για το 2013, ενώ ήδη εξασφάλισε χαμηλότερες τιμές κατά 7% για το «καλάθι της νοικοκυράς» σε σχέση με πέρυσι.