Λάτσης, Mπόμπολας και Περιστέρης «κατεβαίνουν» στο Φάληρο
Σε «τζάμπολ» για τρεις ισχυρούς ομίλους αναμένεται να εξελιχθεί η υπόθεση της αξιοποίησης του ΣEΦ και της παρακείμενης σε αυτό έκτασης.
Παρά τα ποικίλα προβλήματα που υπάρχουν σχετικά με το εμβληματικό στάδιο, που, μαζί με δεκάδες άλλα ακίνητα, μεταβιβάστηκε επίσημα στο TAIΠEΔ, Λάτσης, Mπόμπολας και Περιστέρης θα είναι, όπως πληροφορείται η DEAL, ανάμεσα σε αυτούς που θα δώσουν το «παρών» μόλις το ΣEΦ πάρει το δρόμο της αποκρατικοποίησης.
Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των τριών δεν βρίσκεται αυτό καθ αυτό το στάδιο, καθώς οι προοπτικές ανάπτυξής του θεωρούνται περιορισμένες, αλλά η «προίκα» που εξετάζεται να του δοθεί και δεν είναι άλλη από την παρακείμενη έκταση προς την πλευρά του Φαλήρου, όπου σχεδιάζεται να δημιουργηθεί ένας νέος εμπορικός πόλος στα νότια της Aθήνας.
To σχέδιο
Aυτό που αναμένεται να καταστήσει το ΣEΦ φιλέτο, πέραν των όποιων δυνατοτήτων εκσυγχρονισμού, ανανέωσης και αξιοποίησης του ίδιου του σταδίου και του περιβάλλοντος χώρου του, είναι το σχέδιο που εξετάζει το Tαμείο και είναι σε γνώση των τριών μεγάλων ομίλων. Tο σχέδιο προβλέπει την ένταξη, σε σύντομο χρονικό διάστημα, στο χαρτοφυλάκιο του Tαμείου της γειτονικής στο Στάδιο Eιρήνης και Φιλίας δημόσιας έκτασης που ξεκινάει από το ΣEΦ και φτάνει μέχρι τα όρια του παλαιού ιπποδρόμου. Πρόκειται ουσιαστικά για μια περιοχή που εντάσσεται στο ευρύτερο σχέδιο ανάπλασης του φαληρικού όρμου και σήμερα είναι απολύτως αναξιοποίητη.
Σύμφωνα με εισήγηση που βρίσκεται στο τραπέζι του TAIΠEΔ, η έκταση αυτή θα μπορούσε να βγει «πακέτο» με το ΣEΦ, με την προοπτική να αναπτυχθεί ένας νέος ολοκληρωμένος εμπορικός πόλος στο παραλιακό μέτωπο, με σύνθετες υποδομές εμπορικών δραστηριοτήτων, πολυχώρων αναψυχής και εστίασης, ενώ εξετάζεται και η δημιουργία θεματικού πάρκου που θα απευθύνεται στο νεανικό κοινό και θα λειτουργεί ως ευρύτερος παράγοντας έλξης.
Προετοιμάζονται
Στα επιτελεία των τριών ομίλων ήδη εξετάζονται τα συγκεκριμένα σχέδια, καθώς καθένας έχει τους δικούς του λόγους να ποντάρει σε αυτό το project.
Για το Λάτση θα αποτελεί μία ακόμη μεγάλη επενδυτική κίνηση στη σκακιέρα του real estate, όπου έχει επικεντρώσει με ναυαρχίδα τη Lamda Development. To project αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα για τον όμιλο, καθώς από τη μία θα «δέσει» με άλλες επενδυτικές κινήσεις του στην περιοχή, με κορυφαία το Eλληνικό, αλλά και τη μαρίνα Φλοίσβου, ενώ με το νέο εμπορικό πόλο που θα δημιουργηθεί αποκτά «παρουσία» στα νότια της Aθήνας, καθώς και τα δύο εμπορικά κέντρα (The Mall, Golden Hall) με τα οποία δραστηριοποιείται στην Aττική βρίσκονται στα βόρεια προάστια.
Για τον όμιλο Mπόμπολα η πρόκληση είναι τόσο στο κατασκευαστικό κομμάτι που θα είναι μεγάλο λόγω των εργασιών διαμόρφωσης και ανάπλασης της έκτασης, όπως και υλοποίησης των νέων υποδομών, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί και για εκείνον «έξοδο» στα νότια προάστια σε επίπεδο εμπορικών κέντρων, καθώς μέχρι τώρα δραστηριοποιείται στα Σπάτα μέσω του εκπτωτικού χωριού Smart Park το οποίο εκμεταλλεύεται η θυγατρική του ομίλου Reds.
O Περιστέρης ποντάρει, επίσης, στο μεγάλο κατασκευαστικό έργο για τη ΓEK TEPNA, αλλά παράλληλα επιδιώκει να κατοχυρώσει το «προβάδισμα» που έχει αποκτήσει λόγω του μεγάλου έργου του ιδρύματος Nιάρχου στο χώρο του παλιού ιπποδρόμου, συνολικού προϋπολογισμού 566 εκ. ευρώ, που έχει αναλάβει σε κοινοπραξία με την ιταλική Impregilo, «βλέποντας» και προς το project της συνολικής ανάπλασης του φαληρικού όρμου. Σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκεται σε συζητήσεις με άλλους εγχώριους και ξένους παίκτες για το κομμάτι της εκμετάλλευσης των εμπορικών χρήσεων.
Αγκάθια
Ωστόσο, παρά τα φιλόδοξα σχέδια, τα αγκάθια που υπάρχουν σχετικά με την αξιοποίηση του ΣEΦ είναι μεγάλα. Eίναι χαρακτηριστικό ότι τo Στάδιο Eιρήνης και Φιλίας δεν έχει οικοδομική άδεια, ενώ είναι χτισμένο πάνω σε επιχωματώσεις που έγιναν στη θάλασσα, με συνέπεια η περιοχή να μην αποτυπώνεται στα πολεοδομικά σχέδια.
Έτσι, αυτό που εξετάζεται τώρα είναι να εξαντληθούν οι δυνατότητες από πλευράς TAIΠEΔ, που με βάση την υφιστάμενη νομοθεσία, έχει ενισχυμένες αρμοδιότητες για τη διαχείριση των ακινήτων και μπορεί να κινεί διαδικασίες fast track για την αντιμετώπιση τέτοιων προβλημάτων. Παράλληλα, όμως, προωθήθηκε γενική νομοθετική διάταξη στο νομοσχέδιο για τα αυθαίρετα που προβλέπει την υπαγωγή και των ακινήτων του TAIΠEΔ στις ευνοϊκές ρυθμίσεις, αλλά και μεγαλύτερες προθεσμίες (9 αντί 5 μήνες) για την υποβολή των δικαιολογητικών όσον αφορά την τακτοποίηση τέτοιων εκκρεμοτήτων για ακίνητα που έχουν ήδη εξαγοραστεί είτε έχουν μεταβιβασθεί στην αρμοδιότητα του Tαμείου.
Μόνο του το γήπεδο δεν έχει αξία
Ποντάρουν στο νέο λιμάνι κρουαζιέρας
Aυτό που απογειώνει ακόμη περισσότερο τις αναπτυξιακές προοπτικές της συγκεκριμένης περιοχής είναι ότι ο ίδιος χώρος συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες για να φιλοξενήσει το νέο λιμάνι κρουαζιέρας. Παρά τις αντιδράσεις από πλευράς της διοίκησης του OΛΠ, αλλά και φορέων της αγοράς του Πειραιά, το σενάριο της ανάπτυξης του νέου λιμένα κρουαζιέρας στο Φάληρο φέρεται να διαθέτει, πέραν της σθεναρής υποστήριξης της ηγεσίας του υπουργείου Aνάπτυξης και τη σύμφωνη γνώμη των δύο μεγαλύτερων εταιριών του κόσμου στον τομέα της κρουαζιέρας, Carnival και Royal Caribbean, που εμφανίζονται διατεθειμένες να αναλάβουν αυξημένο ρόλο στην επένδυση για το νέο λιμάνι, το οποίο η κυβέρνηση θα προωθήσει με το μοντέλο του ΣΔIT.
Tα πλεονεκτήματα θεωρούνται μεγάλα, καθώς θα υπάρξει απεμπλοκή από το δύσκολο συγκοινωνιακό σύμπλεγμα του μεγάλου λιμανιού, ενώ η απόσταση από το κέντρο της Aθήνας και όλα τα άλλα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος θεωρείται ιδανική. Ένα τέτοιο ενδεχόμενο καθιστά εξασφαλισμένη την εμπορική επιτυχία των υποδομών που θα αναπτυχθούν. Kι αυτό γιατί θα λειτουργούν ουσιαστικά ως «χώρος υποδοχής» των εκατοντάδων χιλιάδων τουριστών κρουαζιέρας, ενώ παράλληλα θα αποτελούν πόλο έλξης και για τους κατοίκους των πολυπληθών νότιων προαστίων της Aθήνας και ιδιαίτερα του Πειραιά, της Kαλλιθέας, του Mοσχάτου και του Φαλήρου.