Από οριακή πτώση των πωλήσεων και πτώση των κερδών χαρακτηρίστηκε σε επίπεδο Ομίλου το α’ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης της Πλαστικά Θράκης, ενώ ο τραπεζικός δανεισμός παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η θετική πορεία του Κλάδου της Συσκευασίας δεν αντιστάθμισε τη μείωση των αποτελεσμάτων του Κλάδου των Τεχνικών Υφασμάτων.
Αναφορικά με την πορεία του β’ τριμήνου του 2013 εκτιμάται ότι θα κινηθεί στα ίδια περίπου επίπεδα με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2012.
Ως απόρροια των ανωτέρω τα βασικά μεγέθη του ομίλου για το α’ τρίμηνο του 2013 σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2012 διαμορφώθηκαν ως εξής:
– Ενοπ. Κύκλος Εργασιών: 62,2 εκατ. ευρώ σε σχέση με 63,7 εκατ. ευρώ πέρυσι (-2,4%)
– Μικτά Κέρδη 11,4 εκατ. ευρώ σε σχέση με 12,7 εκατ. ευρώ πέρυσι (-10,3%)
– Ενοπ. EBITDA: 4,8 εκατ. ευρώ σε σχέση με 7,4 εκατ. ευρώ πέρυσι (-34,7%)
– Ενοπ. ΚΠΦ: 2,5 εκατ. ευρώ σε σχέση με 3,5 εκατ. ευρώ πέρυσι (-27,9%)
– Ενοπ. ΚΜΦ&ΔΜ: 1,3 εκατ. ευρώ σε σχέση με 2,7 εκατ. ευρώ πέρυσι (-49,6%)
Σημειώνεται πως στις 31/03/2013 ο Καθαρός Τραπεζικός Δανεισμός του Ομίλου ανήλθε σε 35,8 εκατ. ευρώ και ο δείκτης Καθαρός Τραπεζικός Δανεισμός προς Ίδια Κεφάλαια διαμορφώθηκε σε 0,3.
Στη συνέχεια συνοψίζονται οι βασικοί παρόγοντες που συνέβαλλαν στη διαμόρφωση των αποτελεσμάτων του φετινού τριμήνου:
– Μείωση του όγκου πωλήσεων των Τεχνικών Υφασμάτων (-17,4%) λόγω της μειωμένης ζήτησης κυρίως στην Αμερικάνικη, αλλά και στην Ευρωπαϊκή αγορά. Ειδικότερα στην Ευρωπαϊκή αγορά οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες για παρατεταμένο διάστημα επηρέασαν τις πωλήσεις των τεχνικών υφασμάτων.
– Αύξηση του όγκου πωλήσεων του Κλάδου της Συσκευασίας (+7,3%) λόγω της αύξησης του μεριδίου στις υφιστάμενες αγορές αλλά και της επέκτασης σε νέες αγορές τόσο προϊόντικά όσο και γεωγραφικά.
– Αύξηση των τιμών των α’ υλών κατά 7% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο
– Στον Κλάδο της Συσκευασίας η αύξηση των πωλήσεων και η συγκράτηση των δαπανών παραγωγής βελτίωσε το περιθώριο Μικτού Κέρδους κατά μία ποσοστιαία μονάδα
– Στον Κλάδο των Τεχνικών Υφασμάτων η πτώση του όγκου πωλήσεων και η δυσκολία μετακύλησης της αύξησης των τιμών των α’ υλών οδήγησε σε σημαντική συμπίεση του Περιθωρίου Μικτού Κέρδους.
– Αύξηση των Εξόδων Διοίκησης και Διάθεσης του Ομίλου:
– στο πλαίσιο της ενδυνάμωσης της εξωστρέφειας και της ενίσχυσης του εμπορικού δικτύου
– αύξηση του μεταφορικού κόστους για τα προϊόντα από Ελλάδα προς άλλες χώρες.