Αρνητικό πρόσημο για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο εμφάνισε ο όγκος των πωλήσεων της ΦΑΓΕ, ο οποίος υποχώρησε το πρώτο τρίμηνο κατά 4,6%.
Η πτώση στις πωλήσεις της γαλακτοβιομηχανίας, που δρα κυρίως εκτός Ελλάδας –σ.σ. πάνω από 7 στα 10 γιαούρτια της πωλούνται στο εξωτερικό- αλλά και η “κόπωση” που καταγράφεται στις ΗΠΑ, επιβεβαιώνει τις πιέσεις που δέχεται από τους ανταγωνιστές της στην κατηγορία του greek style yogurt.
Μπορεί λοιπόν η ΦΑΓΕ να κέρδισε τη δικαστική διαμάχη από τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή της τη Chobani στη Μ. Βρετανία, για το ελληνικό γιαούρτι, εν τούτοις σε εμπορικό επίπεδο η είσοδος, το περασμένο Φθινόπωρο, της αμερικανικής εταιρείας κουρδικότουρκικών συμφερόντων στη Γηραιά Αλβιώνα έχει πλήξει τις πωλήσεις του ελληνικού ομίλου. Αποτέλεσμα το πρώτο τρίμηνο του έτους οι πωλήσεις της στη Μεγάλη Βρετανία να υποχωρήσουν σε αξία κατά 7,8% και σε όγκο κατά 8,3%.
Η ελληνική Αγορά
Εκτός από τη Μεγάλη Βρετανία, η εταιρεία συνέχισε να δέχεται πιέσεις και στην ελληνική Αγορά, όπου οι πωλήσεις της σε αξία μειώθηκαν 13,7% και σε όγκο 20%. Ως βασικούς λόγους για τη μείωση αυτή η εταιρεία επικαλείται την οικονομική κρίση, αλλά και την απόφαση της να «κόψει» λιγότερο φερέγγυους πελάτες σε μια προσπάθεια να μειώσει την πιστωτική της έκθεση.
Την ίδια ώρα κόπωση εμφανίζουν οι πωλήσεις της στις ΗΠΑ οι οποίες συνέχισαν να αυξάνονται, αλλά με πολύ μικρότερο βαθμό σε σχέση με προηγούμενα τρίμηνα. Συγκεκριμένα οι πωλήσεις της στις ΗΠΑ αυξήθηκαν σε αξία 10,1% και σε όγκο 7,9%, όταν το πρώτο τρίμηνο του 2012 οι πωλήσεις σε όγκο στις ΗΠΑ είχαν αυξηθεί κατά 46,4%. Εν αντιθέσει με το τι συμβαίνει σε Μ. Βρετανία και Ελλάδα, και δευτερευόντως στις ΗΠΑ, η εταιρεία συνεχίζει να αναπτύσσεται ραγδαία στην Ιταλία, όπου οι πωλήσεις της σε αξία ενισχύθηκαν κατά 42,1% και σε όγκο 24,5% αντίστοιχα.
Παρά την πτώση ή την ανακοπή του ρυθμού αύξησης των πωλήσεών της, ο τζίρος που πραγματοποιεί εκτός Ελλάδας ενισχύθηκε κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις της στο εξωτερικό να αντιστοιχούν πλέον στο 72,3% των συνολικών πωλήσεων σε αξία από 67,3% που ήταν το αντίστοιχο διάστημα του 2012.
Σημειώνεται ότι το πρώτο τρίμηνο του έτους οι πωλήσεις της εταιρείας σε αξία ενισχύθηκαν οριακά κατά 1,6% στα 134,3 εκατ. δολάρια, επηρεαζόμενες αρνητικά από την ενίσχυση του δολαρίου έναντι του ευρώ.
Σε ότι αφορά στα κέρδη προ φόρων αυτά υποχώρησαν, λόγω της αύξησης των χρηματοοικονομικών εξόδων και της μείωσης του μικτού κέρδους, στα 3,8 εκατ. δολάρια από 8,4 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2012, ενώ τα καθαρά κέρδη περιορίστηκαν στα 622 χιλ. δολάρια έναντι 5,151 εκατ. δολ.