Ποιος θα την πάρει και τι θα γίνει με τα διόδια
Με τη μορφή της πολυετούς παραχώρησης (πιθανότατα 30 χρόνια) θα αξιοποιηθεί ο αυτοκινητόδρομος Εγνατία Οδός. Υπό αυτό το πρίσμα συναντάται σήμερα το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ και στο τραπέζι βρίσκονται οι τελευταίες λεπτομέρειες.
Η προκήρυξη του διαγωνισμού για την 30ετή παραχώρηση του οδικού άξονα είναι θέμα ημερών με τους ιδιώτες να αναλαμβάνουν τόσο την εκμετάλλευση των διοδίων της Εγνατίας, όσο και των κάθετων οδικών αξόνων που ξεκινούν από τους ανισόπεδος κόμβος Καστοριάς (Δυτικής Σιάτιστας), Κορομηλιάς, Ιεροπηγής και Λαγκαδά / Σερρών καθώς και τα τμήματα που τη συνδέουν με τους μεθοριακούς σταθμούς Κρυσταλλοπηγής, Προμαχώνα και Ευζώνων.
Και στην Εγνατία Οδό θα εφαρμοστεί η ίδια τιμολογιακή πολιτική που ισχύει στους υπολοίπους οδικούς άξονες. Το κόστος για τους οδηγούς θα αρχίζει από τα 4 ευρωλεπτά ανά χιλιόμετρα και θα φτάνει τα 6 ευρώλεπτά ανά χιλιόμετρο.
Στις συγκεκριμένες τιμές πρέπει να προστεθεί ο ΦΠΑ και η πληθωριστική αναπροσαρμογή η οποία συνοδεύει μακροχρόνιες συμβάσεις. Μια από τις τελευταίες εκδόσεις των προτάσεων που έχουν καταθέσει οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ προβλέπει πως ο παραχωρησιούχος θα λειτουργεί 15 σταθμούς διοδίων επί της Εγνατίας Οδού, αλλά και έξι σταθμούς στους κάθετους οδικούς άξονες που συνδέουν την Ελλάδα με γειτονικές χώρες.
Το Ελληνικό Δημόσιο έχει αναθέσει στις The Barclays Capital και Rothschild το έργο του οικονομικού συμβούλου για την παραχώρηση της Εγνατίας.