Μόνο η αγορά των αφορολόγητων ειδών φαίνεται ότι κινήθηκε ανοδικά το 2010, χρονιά κατά την οποία η συνολική λιανική υπέστη σοβαρό πλήγμα, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Global Blue.
Με βάση σχετική έρευνα της συγκεκριμένης εταιρείας, η οποία δραστηριοποιείται από το 1993 στη χώρα μας στο tax free shopping, διατηρώντας σήμερα συνεργασία με περισσότερα από 2.000 καταστήματα πανελλαδικά, η αγοραστική διάθεση τουριστών από τρίτες χώρες έδωσε ώθηση στις πωλήσεις αφορολογήτων κατά 37,8% έναντι του 2009, παρά το γεγονός ότι συνολικά ο τουρισμός και οι σχετικές υπηρεσίες δεν παρουσίασαν θετικό πρόσημο.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της, το 2010 οι Ρώσοι πραγματοποίησαν το μεγαλύτερο ποσοστό αφορολόγητων αγορών στη χώρα μας, που ανήλθε στο 15,2% του συνόλου των αφορολόγητων αγορών.
Ποσοστό 12,8% κατέλαβαν οι αφορολόγητες αγορές από πολίτες των ΗΠΑ, 9,4% οι αντίστοιχες από Κινέζους, 7,6% οι αγορές από Ιάπωνες, 7,3% οι αγορές από πολίτες της πΓΔΜ και 5,4% οι αντίστοιχες από Αυστραλούς.
Επίσης, στο 3,5% των συνολικών αφορολόγητων πωλήσεων διαμορφώθηκαν οι αγορές από Σέρβους, στο 2,7% οι αντίστοιχες από Αλβανούς αλλά και από πολίτες της Ταϊβάν, ενώ στο 2,6% έφτασαν οι αγορές από Καναδούς.