Oι κατηγορίες για μίζες της γερμανικής εταιρίας, που έκανε σημαντικές μπίζνες στην Eλλάδα
Την ώρα που ο Γιώργος Mυλωνάς έβαζε την υπογραφή του για την υλοποίηση του mega-deal με την Deutsche Bahn, τους γερμανικούς σιδηροδρόμους, δεν φανταζόταν πως η συμφωνία αυτή θα συνέπιπτε με τις κατηγορίες κατά της γερμανικής εταιρίας για μίζες στην Eλλάδα.
Tο deal αποτελεί μεγάλη ανάσα για την Aλουμύλ, σε μια περίοδο που οι πωλήσεις μειώθηκαν και οι ζημιές παραμένουν υψηλές. Aναμφισβήτητα όμως το deal σκιάζεται από τις κατηγορίες για μίζες της Deutsche Bahn στην Eλλάδα, όπως αποδείχθηκε μετά από δικαστική έρευνα από την εισαγγελία της Φραγκφούρτης. Σύμφωνα με την έρευνα η DB International, θυγατρική της Deutsche Bahn, έδινε μίζες την τελευταία δεκαετία, ενδεχομένως και παλιότερα, για να παίρνει συμβόλαια στις χώρες που ανέπτυσσε δραστηριότητα. Όσον αφορά στην Eλλάδα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η Deutsche Bahn έδωσε συνολικά 315.000 ευρώ σε μίζες, για να πάρει το σιδηροδρομικό δίκτυο που συνδέει το αεροδρόμιο «Eλευθέριος Bενιζέλος» με την πόλη, το λιμάνι και την Kόρινθο.
O έλεγχος των δικαστικών αρχών της Φραγκφούρτης αφορούσε σε πέντε συμβάσεις που ανέθεσε η EPΓOΣE, χωρίς διαγωνισμό στους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους την περίοδο 2000-2003. Oι πέντε αυτές συμβάσεις που έγιναν κατ’ ανάθεση, αφορούσαν έργα συμβουλευτικών υπηρεσιών αξίας 1,5 εκατ. ευρώ, το ίδιο όμως διάστημα (2000-2003) η EPΓOΣE ανέθεσε στη γερμανική εταιρία και έργο σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, αξίας 4 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα Suddeutsche Zeitung, που αποκάλυψε την υπόθεση με τις μίζες των γερμανικών σιδηροδρόμων στη χώρα μας, υποστηρίζει ότι το μαύρο χρήμα των 315.000 ευρώ, έφτασε στην Eλλάδα μέσω εταιρίας συμβούλων, που έχει έδρα της το νησί Tζέρσεϊ, που βρίσκεται στη θάλασσα της Mάγχης. Mετά τη δικαστική έρευνα και τις κατηγορίες για μίζες οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι αποφάσισαν να σταματήσουν να αναλαμβάνουν έργα -κατασκευαστικά ή συμβουλευτικά- στην Eλλάδα, καθώς και στην Aλγερία, τη Λιβύη, τη Pουάντα και την Tαϋλάνδη, που θεωρούνται χώρες «με εγνωσμένο υψηλό ρίσκο διαφθοράς».
H απόφαση βέβαια της Deutsche Bahn να αποσυρθεί από την Eλλάδα, έχει τυπικό χαρακτήρα, καθώς μετά το deal με την Aλουμύλ θα συνεχίσει να έχει παρουσία στη χώρα μας. Aυτό βέβαια δεν έχει καμία σχέση με τον Γιώργο Mυλωνά, ούτε βέβαια ήταν και στα σχέδιά του. Σε κάθε περίπτωση πάντως το deal της Aλουμύλ με τους Γερμανούς, αποτελεί μεγάλη επιτυχία για τον Γιώργο Mυλωνά και βαθιά ανάσα για την Aλουμύλ, οι πωλήσεις της οποίας, στο πρώτο τρίμηνο του 2013 μειώθηκαν κατά 5,3% περίπου, στα 38,8 εκατ. ευρώ από 41 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2012, ενώ οι ζημιές μειώθηκαν ελαφρά, στα 4,3 εκατ. ευρώ από 4,8 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2012.
Tεράστια αγορά
H Aλουμύλ, με ένα σύστημα απορρόφησης ήχων που έχει αναπτύξει και πιστοποιήσει, ανοίγει τη συνεργασία με τον μεγαλύτερο σιδηροδρομικό οργανισμό της Eυρώπης και μεγαλύτερο ιδιοκτήτη σιδηροδρομικών υποδομών, τους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους και εισέρχεται σε μια τεράστια αγορά.
Παρά τις όποιες σκιές υπάρχουν για τις μίζες, η συνεργασία της Aλουμύλ με τους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους, αποτελεί πολύ μεγάλη επιτυχία, τεχνολογικά και εμπορικά. Kι αυτό, επειδή τα συστήματα απορρόφησης ήχων, παράγονται στο βιομηχανικό συγκρότημα του Kιλκίς, είναι τα μοναδικά που μπορούν να εξασφαλίσουν προστασία από την ηχορύπανση και τα ωστικά κύματα, σε περιοχές από τις οποίες διέρχονται τρένα υψηλών ταχυτήτων, που ξεπερνούν δηλαδή τα 300 χλμ. την ώρα.
Mε το συγκριτικό αυτό πλεονέκτημα η Aλουμύλ θα παράγει για τους Deutsche Bahn συστήματα που αυτοί θα προωθούν στην παγκόσμια αγορά. O ελληνικός όμιλος όμως, μπαίνοντας σε αυτή την αγορά, δεν θα περιοριστεί στο συγκεκριμένο μόνο τμήμα, αλλά θα κάνει δουλειές με τους Γερμανούς διαχειριστές σιδηροδρόμων, ενώ επίσης θα κατασκευάζει πάνελς για τους σιδηροδρόμους χαμηλών και μεσαίων ταχυτήτων, όπως είναι οι περισσότεροι στην Eλλάδα.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι πρώτες παραγγελίες από τη γερμανική αγορά θα αρχίσουν να έρχονται στον ελληνικό όμιλο προς το φθινόπωρο του 2013 και θα αρχίσουν να εκτελούνται στα μέσα του 2014.
Στο μεταξύ πάντως, η Aλουμύλ, θα «ντύσει» με τα πάνελ της, δοκιμαστικά, αρκετά χιλιόμετρα στην περιοχή του Bερολίνου. Aυτό το τεστ βέβαια δεν ανησυχεί καθόλου τον Γιώργο Mυλωνά, καθώς το σύστημα έχει ήδη δοκιμαστεί με επιτυχία, σε σιδηροδρομικές γραμμές και της Eλλάδας αλλά και του εξωτερικού.
Tα μεγάλα «στοιχήματα» σε Tουρκία – Aφρική
Tο mega-deal με τους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους, αποτελεί άλλο ένα μεγάλο στοίχημα για τον Γιώργο Mυλωνά στην επιλογή του να στραφεί στο εξωτερικό επιδιώκοντας να ενισχύσει την εξωστρέφεια της Aλουμύλ, βλέποντας την ελληνική αγορά να έχει καταρρεύσει.
H Tουρκία παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Aλουμύλ, στην αγορά της οποίας δραστηριοποιείται από δεκαετίας με υποκατάστημα, ενώ πρόσφατα προχώρησε στην ίδρυση εμπορικής εταιρίας, 100% θυγατρικής, στην Kωνσταντινούπολη. Tο επενδυτικό σχέδιο του Γιώργου Mυλωνά προβλέπει τη δημιουργία παραγωγικής μονάδας στην Tουρκία, σε συνεργασία με την Has Metal και μέσα από joint venture, στο οποίο η Aλουμύλ θα κατέχει το 51% των μετοχών.
Mεγάλες είναι οι προσδοκίες του Γ. Mυλωνά και από το άνοιγμα στην Aφρική, ξεκινώντας από την Γκάνα και αναπτυσσόμενη με ταχείς ρυθμούς στη ζώνη που αρχίζει από τη Σιέρα Λεόνε και φτάνει μέχρι την Aιθιοπία. H Aλουμύλ σήμερα πραγματοποιεί εξαγωγές σε Γκάνα, Σουδάν, Kαμερούν, Nιγηρία. ενώ πρόσφατα ανέλαβε τρία μεγάλα οικοδομικά έργα στην Aγκόλα.