«Πλώρη» για το λιμάνι του Πειραιά βάζει ο ΟΣΕ
Η σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τα μεγάλα λιμάνια της χώρας παράλληλα με την ολοκλήρωση και τον εκσυγχρονισμό του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη / Προμαχώνας (ΠΑΘΕ/Π) αποτελούν τη βασική προτεραιότητα της ΕΡΓΟΣΕ, της θυγατρικής εταιρείας του ΟΣΕ.
Παρουσιάζοντας χθες τον προγραμματισμό της εταιρείας, ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Κώστας Σπηλιόπουλος (ανέλαβε πριν από 120 μέρες) ανέφερε πως την τρέχουσα χρονιά, μέχρι τις αρχές του 2014, θα έχουν συμβασιοποιηθεί σιδηροδρομικά έργα 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Μεταξύ αυτών η σύνδεση του Θριασίου Πεδίου με το Εμπορευματικό Κέντρο του Ικονίου, ύψους 122 εκατομμυρίων ευρώ, τα έργα υποδομής στο τμήμα Ψαθόπυργος – Ροδοδάφνη (Αίγιο), ύψους 293 εκατομμυρίων ευρώ, που περιλαμβάνουν και τη δίδυμη σιδηροδρομική σήραγγα της Παναγοπούλας, μήκους 4.800 μέτρων ανά κλάδο κ.λπ.
Ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ τόνισε πως, μετά τα έργα παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων, τα σιδηροδρομικά έργα είναι τα μόνα μεγάλα έργα της χώρας σε εξέλιξη.
Ο βασικός σιδηροδρομικός άξονας αναμένεται να συνδεθεί με τα μεγάλα εμπορευματικά κέντρα και λιμάνια της χώρας όπως Πάτρα, Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, ενώ σε έναν χρόνο προβλέπεται να είναι έτοιμη η σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με το υφιστάμενο δίκτυο, έργο ύψους τεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ.
Στα προγράμματα μελετών έχουν ενταχθεί η σύνδεση του εμπορικού λιμένα Καβάλας και η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου Αττικής μέχρι το Λαύριο, ώστε τα έργα να μπορέσουν να χρηματοδοτηθούν από το επόμενο χρηματοδοτικό πλαίσιο.
Σημειώνεται πως ο ΠΑΘΕ/ Π συνδέεται με τους Πανευρωπαϊκούς Διαδρόμους IV και X, ενώ εντάσσεται στο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλών ταχυτήτων των ΔΔΜ, αποτελώντας τη νότια απόληξή του.
Αξίζει εδώ να αναφερθεί ένα νέο, μικρό μεν αλλά σημαντικό, έργο, η σύνδεση της ζώνης παραχώρησης της COSCO με τον ΟΛΠ που θα επιτρέψει και τη φόρτωση και μεταφορά αυτοκινήτων και άλλων οχημάτων με τρένο απευθείας από το λιμάνι του Πειραιά. Η γραμμή αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία τον προσεχή Σεπτέμβριο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΡΓΟΣΕ, στο τέλος του 2016 θα έχει ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση σε όλο τον βασικό σιδηροδρομικό διάδρομο, εκτός από τα τμήματα Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας και Ροδοδάφνη -Πάτρα όπου θα ολοκληρωθεί το 2020.
Τη διοίκηση της εταιρείας απασχολεί ιδιαίτερα το πρόβλημα των δολιοφθορών και των κλοπών χαλκού και άλλων υλικών που παρατηρείται στο δίκτυο και ιδιαίτερα στον Προαστιακό. Οι ζημιές υπολογίζεται πως ξεπερνούν αυτήν τη στιγμή τα 60 εκατομμύρια ευρώ.
Χθες ανακοινώθηκαν δύο συμβάσεις για την ανάταξη της ηλεκτροκίνησης και την αντιμετώπιση των ζημιών στα τμήματα Αχαρνές – Τιθορέα και Δομοκός – Θεσσαλονίκη.