Σε απόσχιση από τον ΟΣΕ και ανάδειξή της σε υπερβραχίονα έτοιμη να μεγαλύτερο όγκο εργασιών σχεδιάζεται για την Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Tροχαίου Yλικού (ΕΕΣΣΤΥ – Rosco).
Η ολοκλήρωση των έργων του σιδηροδρόμου αλλά και η ανάδειξη της χώρα μας σε εμπορευματικό κέντρο της ευρύτερης περιοχής δημιουργούν εξαιρετικές προοπτικές ανάπτυξης της Rosco κάτι που όπως υπολογίζουν οι ειδικοί, θα δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για αύξηση του όγκου εργασιών της ΕΕΣΣΤΥ η οποία συντηρεί το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ.
Για την ώρα αναμένεται η έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης που προβλέπει ο νόμος για την διάσπαση των δύο εταιρειών κάτι που εκτιμάται ότι είναι υπόθεση μόλις λίγων ημερών.
Σε πρώτο στάδιο προβλέπεται η εταιρεία να αναλάβει για περίοδο δέκα ετών το τμήμα συντήρησης βαγονιών του ΟΣΕ, αντικείμενο που υπολογίζεται ότι θα αποφέρει στην εταιρεία σταθερά εγγυημένα έσοδα περί τα 40 εκατ. ευρώ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ωστόσο η ROSCO σχεδιάζει να επεκτείνει τις δραστηριότητές της καθώς, όπως αναφέρεται στο ΦΕΚ για την απόσχιση «σκοπός της εταιρείας είναι η παροχή υπηρεσιών συντήρησης, επισκευής και ανακατασκευής τροχαίου και λοιπού σιδηροδρομικού υλικού και άλλων μέσων σταθερής τροχιάς».
Σημαντικό ενδιαφέρον για ιδιωτικοποίηση
Η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Τροχαίου Υλικού εκτιμάται ότι μπορεί να προσελκύσει σημαντικό ενδιαφέρον στο πλαίσιο του διαγωνισμού που θα προκηρυχθεί για την αποκρατικοποίησή της. Η ΕΕΣΣΤΥ αρχικώς προβλέπονταν ότι θα αποκρατικοποιηθεί ταυτόχρονα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά τελικά η αποκρατικοποίηση της μετατίθεται για αργότερα καθώς δεν ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες απόσχισής της.
Μεταξύ άλλων ενδιαφέρον για την εταιρεία έχουν κατά καιρούς εκφράσει κολοσσοί του αντικειμένου, όπως οι εταιρείες Bombardier, Alstom και Siemens.
Η εταιρεία έχει προσωπικό 620 εργαζόμενων με υψηλή εξειδίκευση στο αντικείμενό τους, ενώ τον Σεπτέμβριο είναι πολύ πιθανό ότι θα προχωρήσει στην πρόσληψη 160 εργατών μέσω ΟΑΕΔ. Στα πλεονεκτήματά της ΕΕΣΣΤΥ περιλαμβάνονται οι δυνατότητες που της προσδίδουν οι γεωγραφικά κατανεμημένες εγκαταστάσεις της.
Το πρώτο βήμα για την ιδιωτικοποίηση της τεχνικής βάσης έγινε τον περασμένο Δεκέμβριο με τη δημοσιοποίηση του σχετικού ΦΕΚ, στο οποίο περιγράφεται η ίδρυση της νέας εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού, που έχει μετοχικό κεφάλαιο 5 εκατομμυρίων ευρώ.