Αντιδράσεις και σχόλια για την «εισβολή» του Mr. Easy Jet στον κλάδο των «φθηνών σούπερ μάρκετ»
Η απόπειρα του Στέλιου Χατζηιωάννου να «εισβάλει» (και) στον κλάδο των «φθηνών» σούπερ μάρκετ, με τα Easy Foodstore, προκαλεί, ήδη, τα πρώτα «χτυπήματα» κατά του Κύπριου επιχειρηματία και της νέας του επένδυσης.
Τα καταστήματα της αλυσίδας η οποία θα ανταγωνισθεί βασικά τα γνωστά Lidl και Aldi, πιλοτικά θα λειτουργήσουν στο Λονδίνο, χωρίς κανείς αυτή την στιγμή να μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο να «έρθουν» αργότερα και στην Ελλάδα ή να πάνε σε άλλες χώρες (όπως ακριβώς συνέβη με τα Lidl και Aldi), εφόσον το εγχείρημα στεφθεί από επιτυχία. Η κίνηση-έκπληξη του Mr. Easy Jet «ταράζει τα ύδατα» και σε πρώτη φάση δεν αντιμετωπίζει «φιλικά» απ’ όλους, κάτι που φαίνεται από τα διστακτικά ως «εχθρικά» σχόλια μερίδας του βρετανικού Tύπου και τις αντιδράσεις των υποψηφίων ανταγωνιστών του.
«Cheap as chips;» (= «φθηνό σαν τα …τσιπς;», αν και δεν υπάρχει πιστή μετάφραση) αναρωτήθηκε ειρωνικά σε ρεπορτάζ του το Channel 4, χρησιμοποιώντας, ουσιαστικά, ένα βρετανικό λογοπαίγνιο, για να αμφισβητήσει έμμεσα την σχέση ποιότητας και τιμής, στα προϊόντα που θα προσφέρουν μελλοντικά στο καταναλωτικό κοινό τα Easy Foodstore! Σε άλλες αναφορές εδικών (κριτικοί τροφίμων) της αγοράς, γίνονται παραλληλισμοί διαφορετικού τύπου για τη νέα επιχειρηματική δραστηριότητα του Στέλιου Χατζηιωάννου, ακόμα και με την low cost αεροπορική εταιρία που ο ίδιος ίδρυσε:
«Από τα check-in στα …ταμεία ο Sir Stelios Haji=Ioannou. Δούλεψε με τις αεροπορικές γραμμές και τώρα η Easy Jet αξίζει 2 δισ. λίρες. Απομενει να δούμε, αν μπορεί να κινηθεί με την ίδια ευκολία και στα check-out», λένε.
«ΠΙΤΑ» 163 ΔΙΣ. ΛΙΡΩΝ
Η «πίτα» στην αγορά των τροφίμων στην Βρετανία εκτιμήθηκε την περασμένη χρονιά στο ιλιγγιώδες ποσό άνω των 163 δισ. λιρών και ο ίδιος πιστεύει ότι εντόπισε ένα «κενό» «…κάτω από τα επίπεδα της αλυσίδας εκπτωτικών σούπερ μάρκετ τύπου Aldi και Lidl».
Η πώληση τυποποιημένων μη επώνυμων προϊόντων αναμφίβολα δημιουργεί μια «απειλή» για τους υπόλοιπους «παίκτες» – εν μέσω κρίσης και λόγω της διαρκούς συρρίκνωσης των εισοδημάτων, από τα μέτρα λιτότητας, πράγμα που σημαίνει ότι οι ανταγωνιστές του δεν θα του επιτρέψουν τόσο απλά να «πατήσει πόδι» στα δικά τους «χωράφια». Γενικά, η ιδέα του sir Stelios χαρακτηρίζεται ως «τολμηρή, σε ένα αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον» από κάποια media, αν και η στροφή της μεσαίας τάξης στα φθηνά προϊόντα, δημιουργεί τώρα κίνδυνο και για τα παραδοσιακά σούπερ μάρκετ.
«ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΜΑΣ»
Πολύς κόσμος δείχνει να είναι σε σύγχυση μπροστά στο νέο «πόλεμο» που ξεσπά στην Βρετανική αγορά, μεταξύ «φθηνών» και «πιο ακριβών» σούπερ μάρκετς και δεν προτίθεται να συμβιβασθεί με την ιδέα των «εκπτώσεων» στην ποιότητα της διατροφής του, έστω και αν «υποχρεώνεται» από τις συνθήκες να το πράξει. Δεν λείπουν, μάλιστα, σχόλια αναγνωστών κάτω από διαδικτυακά ρεπορτάζ για τα Easy Foodstore τα οποία συνιστούν μια πρώτη «κοινωνική αντίδραση» απέναντι στο νέο «φαινόμενο», με φράσεις του ύφους «π.χ. αυτοί δεν είναι με κανέναν». «Πεινούν» για χρήματα. Μπορούν να μείνουν μακριά από τα λεφτά μας; Θέλουμε να διατρεφόμαστε μόνοι μας, αφήστε μας ήσυχους», κ.λ.π.
Τα μεγάλα media της Βρετανίας (BBC, Telegraph κ.α.) αρκούνται στην καταγραφή της είδησης για τη νέα επιχειρηματική πρωτοβουλία του Στέλιου Χατζηιωάννου και επιφυλάσσονται για τον μελλοντικό σχολιασμό της.
Η υπόθεση αποκτά διαστάσεις και υπάρχει μια αναμονή για την «απάντηση» του επιχειρηματία σε όσους σπεύδουν να τον επικρίνουν για την ποιότητα των προϊόντων που θα πουλά, πριν τα δουν στο ράφι!