O πρώην ισχυρός άντρας της Vodafone μάχεται για να αντιμετωπίσει την «πτώση»
«Αφού δεν την ήξερε την θάλασσα τι πήγε κι’ έμπλεξε ο Γιώργος με τη ναυτιλία; Τελικά το πούλησε το σκάφος του» έλεγε γνωστός επιχειρηματίας σε εστιατόριο των Σπετσών, πριν από λίγες ημέρες.
Ο Γιώργος στον οποίο αναφερόταν ήταν ο κ. Γιώργος Κορωνιάς, πρώην ισχυρός ανήρ της Vodafone, ο οποίος κατάφερε τελικά να πουλήσει το αγαπημένο του Baglietto, με το όνομα “Tatiana Per Sempre” μήκους σαράντα τεσσάρων μέτρων, έναντι 6 εκατ. ευρώ, στον εφοπλιστή Eυάγγελο Αγγελάκο. Tο σκάφος είχει «χτιστεί» με κόστος 14-15 εκατ. ευρώ και σύμφωνα με τα έγγραφα που υπεγράφισαν από τις δύο πλευρές ο εφοπλιστής το αγόρασε κάτω από τη μισή του τιμή. O Aγγελάκος είναι δήμαρχος Oινουσσών, έχει επτά φορτηγά πλοία και είναι πατέρας πέντε παιδιών. Tο καινούριο όνομα του σκάφους θα είναι «Sea Kid». To προηγούμενο σκάφος που είχε ο εφοπλιστής Aγγελάκος είχε βυθιστεί πριν από περίπου δύο χρόνια κοντά στις Oινούσσες.
Νεαρός εφοπλιστής που δεν είναι από τα πιο ηχηρά ονόματα στην ναυτιλία, όμως συνεχίζει την παράδοση των ιδρυτών της εταιρίας «Anbros Maritime», η οποία ξεκίνησε δειλά ως μια οικογενειακή επιχείρηση το 1936 από την Σητεία της Κρήτης και πλέον θεωρείται μία αξιόλογη δύναμη στον τομέα της μεταφοράς ξηρού φορτίου. Ο στόλος της αποτελείται από πέντε πλοία, αλλά η οικογένεια με μεθοδικές κινήσεις σχεδιάζει την ενίσχυσή του με νεότευκτα και μικρότερης ηλικίας σκαριά.
ΤΑ ΔΑΝΕΙΑ
Η πώληση της πολυτελούς θαλαμηγού του Γιώργου Κορωνιά ερμηνεύτηκε και ως μια κίνηση ανάγκης, αφού ίσως έτσι καταφέρει να ανασάνει εν μέρει από τις δανειακές του υποχρεώσεις σε τραπεζικά ιδρύματα, καθώς μετά την Vodafone και παρά τις όποιες επιχειρηματικές προσπάθειές του, φαίνεται να μην μπορεί να ορθοποδήσει.
Μαζί με τον γιο Κορωνιά που αποτελεί το «πρώτο βιολί» στην εταιρία, ξεκίνησαν μάλιστα, ένα «σκληρό παζάρι» για αναδιάρθρωση των δανείων και την αναχρηματοδότηση projects αγορών νέων πλοίων, όμως, όπως λένε πολλοί, το μαγικό touch που είχε ο άλλοτε ισχυρός άντρας της Vodafone παλιά, χάθηκε ανεπιστρεπτί. Πιθανόν η παλιά ινδική παροιμία που λέει πως «η μια κακοτυχία φέρνει την άλλη μέχρι να αλλάξει το κάρμα ενός ανθρώπου», να ταιριάζει γάντι στον κ. Κορωνιά. Ο άλλοτε μάγος της αγοράς των τηλεπικοινωνιών, όπως είχε χαρακτηριστεί μέχρι να ξεσπάσει το σκάνδαλο των υποκλοπών, δεν έχει αλλάξει σαν χαρακτήρας. Ωστόσο, μετά την «αποκαθήλωση» από την Vodafone Hellas, όπου είχε μια θητεία 16 ετών, πήρε κάποια ρίσκα που δεν του… βγήκαν. Ειδικά στον χώρο της ναυτιλίας, όπου επένδυσε γύρω στα 70.000.000 ευρώ και χρειάστηκε η σωτήρια επέμβαση του κ. Βαγγέλη Μαρινάκη, ο οποίος ανέλαβε την διαχείριση της εταιρίας του κ. Κορωνιά, με την επωνυμία Crown Marine S.A., δηλ. κορώνα!
Ωστόσο, εκείνος, κόντρα στις «φουρτούνες» και τα επιχειρηματικά «στραπάτσα», πάντα επεδείκνυε μια έντονη κινητικότητα. Το όνομα του ακούστηκε ουκ ολίγες φορές μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα τόσο για την διάσωση του Alter του Γιώργου Κουρή, όσο και παλιότερα για να συμμετάσχει μαζί με άλλους Έλληνες επιχειρηματίες στο «χτίσιμο» της νέας εποχής της Wind (πριν τις τελευταίες εξελίξεις), όμως κανένα από αυτά τα σενάρια δεν ευοδώθηκε.
ΤΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ
Η είσοδός του ξανά στις τηλεπικοινωνίες, σε έναν διαφορετικό, αλλά άμεσα συνδεδεμένο κλάδο με εκείνον της κινητής τηλεφωνίας, όπου θριάμβευσε, με την επένδυση στην εταιρία πληροφοριακών και τηλεπικοινωνιακών συστημάτων, InAccess Networks, ήταν άλλη μια κίνηση. Μετά από τα αρνητικά γεγονότα που «στιγμάτισαν» το όνομα και την επαγγελματική του πορεία και ύστερα από την ριψοκίνδυνη και ταυτόχρονα ζημιογόνα δραστηριοποίηση στη ναυτιλία με την Crown Marine SA, θέλησε να πάρει το αίμα του πίσω, χωρίς εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Η InAccess Network συγκαταλέγεται μεταξύ των 40 μεγαλύτερων εταιριών που επενδύουν στις νέες τεχνολογίες και δημιουργούν εφαρμογές για τα κινητά τηλέφωνα. Αν και ξεκίνησε την δραστηριότητά της μόλις πριν από 11 χρόνια κατέχει ήδη σημαντική θέση στην διεθνή αγορά των συστημάτων Multi play Gateways και Multiservice Media Platforms για την παροχή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών σύγκλισης. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με το ότι η εταιρία έχει βραβευθεί από την ICT ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη στην Ελλάδα, αποτέλεσαν δέλεαρ για τον Γιώργο Κορωνιά προκειμένου να τοποθετηθεί στο μετοχικό της κεφάλαιο. Άλλωστε, όπως υποστήριζε πριν από δύο χρόνια ο διευθύνων σύμβουλος της InAccess Network, Δρ. Χρήστος Γεωργόπουλος στόχος τους ήταν η δημιουργία αξιών για τους εργαζόμενους, τους επενδυτές και τους πελάτες τους, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται από τις πιο γνωστές ευρωπαϊκές εταιρίες τηλεπικοινωνιών καθώς και διεθνείς κατασκευαστές και integrators συστημάτων τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού. Άνθρωποι πάντως από τον χώρο των επιχειρήσεων τονίζουν πως ο κ. Γιώργος Κορωνιάς δεν θα ξανακερδίσει ποτέ το παλιό του κύρος, κάτι που φάνηκε και από την επιβεβλημένη πώληση του πολυτελούς σκάφους.
Με την Crown Marine SA
H πρόσκρουση στην ξέρα της ναυτιλίας
Η απόφαση του Γιώργου Κορωνιά να μπει στο κλαμπ των εφοπλιστών, ιδρύοντας την Crown Marine SA του στοίχισε… ακριβά.
Συγκεκριμένα του έφυγε ένα ποσό γύρω στα 70 εκατ. ευρώ και για αρκετό καιρό πάλευε να… μείνει στον αφρό. Κρατήθηκε ζωντανή χάρη στις ναυλώσεις που έκλεινε ο ίδιος, όμως, η οικονομική κρίση που έπληξε και την παγκόσμια ναυτιλία τον πρόλαβε. Τον υποχρέωσε στην ακύρωση των ναυπηγήσεων δύο φορτηγών πλοίων στα ιαπωνικά ναυπηγεία, με αποτέλεσμα να σημειώσει εκτεταμένες ζημιές, αφού αναγκάστηκε να πληρώσει τοις μετρητοίς τα πρόστιμα που του αντιστοιχούσαν μετά την καταγγελία των συμβάσεων που είχε υπογράψει.Τα 70 εκατ. ευρώ που έχασε μέσα σε έναν χρόνο οδήγησαν την εταιρία στο να αντιμετωπίσει μέχρι και πρόβλημα επιβίωσης, και αν δεν είχε επέμβει ο κ. Μαρινάκης τα πράγματα ίσως ήταν πολύ χειρότερα.
Στους επιχειρηματικούς κύκλους είναι κοινό μυστικό πως για να σώσει την κατάσταση κατέφυγε στη λύση του πωλητηρίου μέρους της περιουσίας του με πρώτη επιλογή το πολυτελές γιοτ του, 44 μέτρων, «Tatiana per sempre», που το είχε αφιερώσει στην σύζυγό του, Τατιάνα. Την πώληση του επιβλητικού Bagllietto, ανέλαβε η εταιρία Edmiston, ίσως η καλύτερη στον κόσμο. Με ένα εσωτερικό όπου κυριαρχούσε η σικ πολυτέλεια, το σκάφος αυτό ήταν κάποτε σήμα κατατεθέν της δύναμής του, τώρα όμως αναγκάστηκε να το αποχωριστεί για πάντα.