Να προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας «μηδενός εξαιρουμένου» από τη Δευτέρα αποφάσισαν στην γενική τους συνέλευση οι εργαζόμενοι στην Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ), μετά και τα όσα συζητήθηκαν στην σύσκεψη υπό τον υπουργό Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, για το μέλλον των αμυντικών βιομηχανιών της χώρας.
Παράλληλα, εμφανίζονται διατεθειμένοι να συμμετάσχουν δυναμικά στις γενικότερες κινητοποιήσεις, που θα πραγματοποιηθούν στη Θεσσαλονίκη, με επίκεντρο την 78η Διεθνή Έκθεση.
Μεταξύ άλλων, στη χτεσινή σύσκεψη τέθηκε επί τάπητος το θέμα της ένταξης σε άρθρο του νόμου 3429/2005, το οποίο προβλέπει καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης κατά παρέκκλιση, από τις διατάξεις τού Πτωχευτικού Κώδικα.
Όπως δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο, ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στην εταιρεία, Θεόδωρος Αλιόγκας, οι περίπου 360 εργαζόμενοι της ΕΛΒΟ αποφάσισαν να προχωρήσουν στην επίσχεση για δύο λόγους: αφενός για να μπορούν να επωφεληθούν από τα βοηθήματα του ΟΑΕΔ, καθώς είναι απλήρωτοι επί 3,5 μήνες και, αφετέρου, για να μπορούν να καλύπτουν τα έξοδα μετακίνησής τους προς και από την εταιρεία, η οποία εδρεύει στη Βιομηχανική Περιοχή Σίνδου, δηλαδή εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος.
«Από τη Δευτέρα, η εταιρεία σταματά -λόγω έλλειψης χρημάτων για καύσιμα- τα δρομολόγια των πέντε λεωφορείων, που μας μετέφεραν από τα σπίτια μας από και προς τη δουλειά μας στη Σίνδο. Έτσι, πρέπει να βρούμε άλλον τρόπο να πηγαίνουμε στο εργοστάσιο» επισημαίνει ο κ. Αλιόγκας.
Προσθέτει ότι από την ίδια μέρα οι εργαζόμενοι θα συγκροτήσουν ομάδες περιφρούρησης της παραγωγικής μονάδας της ΕΛΒΟ, καθώς «και οι φύλακες βρίσκονται σε επίσχεση και εμείς δεν μπορούμε να αφήσουμε χωρίς φρούρηση τη μονάδα μιας αμυντικής βιομηχανίας της Ελλάδας».
Ερωτηθείς για τα αποτελέσματα της χτεσινής σύσκεψης, ο κ. Αλιόγκας υποστήριξε ότι οι εργαζόμενοι ενημερώθηκαν για την πρόθεση της κυβέρνησης περί ειδικής εκκαθάρισης και ισχυρίστηκε ότι «κατόπιν της εκκαθάρισης θα επιχειρηθεί η ιδιωτικοποίηση της ΕΛΒΟ και αν αυτή δεν επιτευχθεί, η βιομηχανία θα κλείσει».
Οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις της ΕΛΒΟ ανέρχονται σήμερα -σύμφωνα και με τον κ. Αλιόγκα- σε 25 εκατ. ευρώ, «ποσό μικρό, αν συγκριθεί με τις δυνατότητες και τις προοπτικές που μπορεί να έχει η βιομηχανία αν ορθοποδήσει».