Ποιοι ενδιαφέρονται και πώς αντιμετωπίζουν τα χαμηλά κέρδη
Μέσα στο Νοέμβριο ανοίγει φτερά η διαδικασία αποκρατικοποίησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. Ωστόσο, το ΤΑΪΠΕΔ ξεκινάει τη διαδικασία με άλλον αέρα και σε διαφορετική βάση μετά και την πώληση των μετοχών της Hochtief στο καναδικό επενδυτικό σχήμα PSP.
Υπενθυμίζεται ότι για αεροδρόμιο έχουν δείξει ενδιαφέρον κινεζικές εταιρείες. Παράλληλα οι Καναδοί δεν εμφανίζονται αδιάφοροι στο ενδεχόμενο αύξησης της συμμετοχής τους, ενώ, στο παιχνίδι φαίνεται να μπαίνουν και αμερικανικά private equity funds.
Σημειώνεται ότι στο ΤΑΙΠΕΔ βρίσκεται το 30% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ, ενώ 25% παραμένει στο ελληνικό Δημόσιο. Στην περίπτωση που υπάρξει σχετικό ενδιαφέρον, δεν αποκλείεται το Δημόσιο να αποχωρήσει πλήρως από το μετοχικό κεφάλαιο του αεροδρομίου και να πωληθεί του 55%.
Τα χαμηλά κέρδη και αφίξεις
Η διαδικασία αποκρατικοποίησης ξεκινάει σε μία ιδιαίτερα δυσάρεστη χρονική περίοδο καθώς τα αποτελέσματα 9μήνου προκαλούν μούδιασμα στη διοίκηση με τις μειωμένες αφίξεις λόγω των υψηλών τελών χρήσης να παίζουν κυρίαρχο ρόλο.
Ενώ κατά το ίδιο διάστημα, στην υπόλοιπη χώρα, το τουριστικό κύμα ήταν ενισχυμένο, το ΔΑΑ για το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του 2013 μετρούσε απώλειες 500.000 επιβατών.
Η μείωση της επιβατικής κίνησης αντανακλάται και στα οικονομικά αποτελέσματα του «Ελ. Βενιζέλος», ο οποίος το 2012 έκλεισε με κέρδη, προ φόρων, 97,6 εκατ. ευρώ έναντι 129,5 εκατ. το 2011.