Σε «σαφάρι» νέων επιχειρηματικών ταλέντων επιδίδεται ο όμιλος εστίασης Vivartia, μέσω της διαδικασίας του franchise.
Συγκεκριμένα, με την ανάπτυξη του προγράμματος Free Entry, η εταιρεία στοχεύει στην δημιουργία 40 – 50 νέων καταστημάτων, σε πανελλαδική κλίμακα, και ακολούθως στην εξασφάλιση περίπου 500 νέων θέσεων εργασίας.
Οι υποψήφιοι franchisees δεν θα καταβάλουν προμήθεια εισόδου (entry fee), ενώ τα royalties για τα δύο πρώτα χρόνια θα είναι σημαντικά μειωμένα σε 2% και 4% έναντι του υψηλού μέσου όρου της αγοράς, που φθάνει στο 8% – 9%.
Το εν λόγω πρόγραμμα παραχώρησης σημάτων και παροχής τεχνογνωσίας δουλεύει ως ακολούθως:
Έως τις 30 Οκτωβρίου, οι υποψήφιοι επιχειρηματίες που ήθελαν να ανοίξουν καταστήματα «Goody’s», «Flocafe», «Everest», «La Pasteria» έπρεπε να καταβάλουν ως προμήθεια εισόδου 30.000 ευρώ για τα τρία πρώτα καταστήματα και 50.000 ευρώ για το τελευταίο. Το ποσό καταβαλλόταν για το σήμα τής κάθε μάρκας και οι υποψήφιοι λάμβαναν την απαιτούμενη εκπαίδευση, ενώ τα χρήματα για τον εξοπλισμό (περί τα 200.000 ευρώ) τα πλήρωναν ξεχωριστά. Η επιβάρυνση είναι σημαντική, αν συνυπολογιστεί στα προαναφερόμενα ποσά και ο ΦΠΑ ύψους 23%. Ουσιαστικά, εκτός από τον εξοπλισμό, ένας επιχειρηματίας έπρεπε να προκαταβάλει 37.000 ευρώ για τα καταστήματα καφέ και 61.000 για το εστιατόριο.
Ο Θανάσης Παπανικολάου, διευθύνων σύμβουλος του κλάδου εστίασης της Vivartia, τονίζει ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα «δημιουργεί υγιή κινητικότητα και η μηδενική προμήθεια εισόδου με τα χαμηλά royalties έχουν ως στόχο την υποστήριξη των επιχειρηματιών κατά το πρώτο κρίσιμο χρονικό διάστημα της επιχείρησής του. Σε μια εποχή κρίσης, η Vivartia επιδιώκει να ανανεώσει τους συνεργάτες της με νέους επιχειρηματίες».
Κατά τον κ. Παπανικολάου, το πρόγραμμα αυτό αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη της ελληνικής Οικονομίας, δεδομένου ότι καμία -μέχρι στιγμής- παραβατικότητα δεν έχει διαπιστωθεί στην αλυσίδα καταστημάτων του ομίλου, αφού η ροή καταβολής φόρων, η έκδοση αποδείξεων και η εκπλήρωση των λοιπών υποχρεώσεών τους διενεργείται απρόσκοπτα και με υποδειγματική συνέπεια.
Προσθέτει δε πως η ανταπόκριση του κόσμου απέναντι στο πρόγραμμα έχει ξεπεράσει τις προσδοκίες, καθώς από τις τηλεφωνικές κλήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί προκύπτει ότι το 1/5 των ενδιαφερομένων έχει σοβαρό σκοπό να προχωρήσει στο άνοιγμα καταστημάτων.
Επιπλέον, ο όμιλος σχεδιάζει να μην προκαλέσει πρόβλημα στα υπάρχοντα καταστήματα και να μην «αλληλοκαλύπτει» το ένα το άλλο.
Σημαντική η μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση
«Ένα σημαντικό στοιχείο για την εστίαση αποτελεί η παράταση του μέτρου της μείωσης του ΦΠΑ στο 13%», συνεχίζει ο κ. Παπανικολάου, καθώς «σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, τα έσοδα αυξήθηκαν. Η Ελλάδα, παρά τη μείωση του ΦΠΑ, διαθέτει υψηλότερο φόρο από τον μέσο όρο της Ευρώπης (9%), αλλά και από τις χώρες του Νότου, όπου το αντίστοιχο ποσοστό είναι 8%. Δηλαδή η Ελλάδα διαθέτει φόρο που είναι έως και 45% υψηλότερος από τον μέσο όρο της Ευρώπης. Η συμβολή τής μείωσης του ΦΠΑ αποτυπώνεται ανάγλυφα στα οικονομικά αποτελέσματα. Στο δίμηνο Αυγούστου – Σεπτεμβρίου τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 88 εκατ. ευρώ. Οι λόγοι της ανόδου είναι η μείωση του ΦΠΑ, τα αποτελέσματα από τον τουρισμό, αλλά και η αλλαγή κουλτούρας καθώς περισσότεροι καταναλωτές ζητούν αποδείξεις».
Ο κ. Παπανικολάου δηλώνει ότι, ως πρόεδρος του Συνδέσμου Επώνυμων Οργανωμένων Αλυσίδων Εστίασης (ΣΕΠΟΑ), έχει ζητήσει από τον πρωθυπουργό και το Υπουργείο Οικονομικών την παράταση του μέτρου, αλλά και την περαιτέρω μείωση του ΦΠΑ.
Άλλωστε, λέει, η υπουργός Τουρισμού Ολγα Κεφαλογιάννη, σε πρόσφατη συνέντευξή της, παραδέχτηκε πως η μείωση του φόρου όχι μόνο βοήθησε τον τουρισμό, αλλά συνολικά την ελληνική Οικονομία.