Αλλαγή της διεθνούς «πλεύσης» επιχειρεί η κρητική εταιρεία αλλαντικών Creta Farms, με στόχο την εκ βάθρων τροποποίηση του μοντέλου με το οποίο η ίδια πορεύθηκε, κατά τα τελευταία χρόνια, στην παγκόσμια Αγορά.
Προς τούτο συνηγορούν τα αισιόδοξα μέχρι τώρα αποτελέσματα της εταιρείας, τα οποία δικαιολογούν την ακόμη πιο θετική εκτίμηση για την επόμενη χρονιά, με την διοίκηση να θέτει ως στόχους -για το 2014- έναν διψήφιο αριθμό μεγεθών και αύξηση του ποσοστού εξαγωγών από 6% του συνολικού τζίρου σε 10%.
Προκειμένου να υλοποιηθούν οι φιλόδοξοι αυτοί στόχοι, η διοίκηση αποφάσισε να αναστείλει προσωρινά την επέκταση δραστηριοτήτων εξωτερικού μέσω joint venture με τοπικούς συνεργάτες και να περιοριστεί στο αναπτυξιακό μοντέλο των royalties, δηλαδή στη συνεργασία με τοπικούς παραγωγούς. Ταυτόχρονα, η διοίκηση αποφάσισε την λύση της συνεργασίας με την ιταλική Grandi Salumifici Italiani και να «παγώσει» την δραστηριότητά της στις ΗΠΑ.
Η «στροφή» αυτή της εταιρείας κρίθηκε απαραίτητη κυρίως λόγω των μη ευνοϊκών συνθηκών των τελευταίων ετών, όπως επισημαίνεται από υψηλόβαθμα στελέχη. Η εσωτερική οικονομική κρίση (country risk), τα προβλήματα που έχει μια μεσαία για τα ευρωπαϊκά δεδομένα εταιρεία να αποκτήσει πρόσβαση στα μεγάλα «σαλόνια» του εξωτερικού και φυσικά η έλλειψη ρευστότητας ήταν τα σημαντικότερα εμπόδια που αντιμετώπισε όλα αυτά χρόνια, όπως υποστηρίζει η διοίκησή της.
Ωστόσο, σήμερα ο στόχος επέκτασης στο εξωτερικό μέσω των καινοτόμων προϊόντων τηςεταιρείας μπορεί να επιτευχθεί σε βάθος χρόνου, αρχής γενομένης από το 2014. Στο επίκεντρο της νέας στρατηγικής της βρίσκεται αφενός η προσπάθεια τόνωσης των εξαγωγών της προς την Νοτιοανατολική Ευρώπη, αφετέρου η διάθεση προϊόντων της σε Ισπανία και Γερμανία μέσω της ισπανικής θυγατρικής της, ενώ προτίθεται να επεκταθεί στις Αγορές της Μέσης Ανατολής και της Αυστραλίας.
Δυναμικά και στην εγχώρια Αγορά
Εν τω μεταξύ, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί και στην εσωτερική αγορά, όπου σήμερα η εταιρεία ελέγχει μερίδιο 24%, με στόχο να φθάσει στο 30%. Απώτερος στόχος στην εσωτερική αγορά να καλύψει τα κενά που έχει τόσο στο retail -σήμερα η εταιρεία σερβίρει 2.500 σημεία και ο στόχος είναι τα 10.000 σημεία- όσο και στο κομμάτι του food service.
Σημειώνεται ότι η κατανάλωση αλλαντικών αυτήν τη στιγμή υποχωρεί κατά 1% σε όγκο και περίπου 3,5% σε αξία, ενώ σημάδια κόπωσης καταγράφουν και τα αλλαντικά ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία βρίσκονται σε πτωτική τροχιά (μερίδιο περίπου 22%).
Παρά την πτώση στην κατανάλωση, η διοίκηση εκτιμά ότι μέσα από την κυκλοφορία της νέας σειράς αλλαντικών «Εν Ελλάδι Gourmet» [βλ. σχετικά: Νέες γεύσεις από την Creta Farms] και της νέας σειράς «χωριάτικων λουκάνικων» θα καταφέρει να αυξήσει κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες το μερίδιό της και κατ’ επέκταση τα οικονομικά της μεγέθη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρόβλεψη για την τρέχουσα χρήση οδηγεί τις πωλήσεις στα 95 με 100 εκατ. ευρώ, ενώ θεωρείται σχεδόν βέβαιο πως τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) θα ανακτήσουν το θετικό τους πρόσημο.