Crash test των δύο ελληνικών οικογενειών Φιλίππου – Σαράντη για μερίδια αγοράς – επενδύσεις
«Στόχος της Olympus USA, οι πωλήσεις να φτάσουν τα 2,5 – 3 εκατ. δολάρια, στο τέλος του τρέχοντος έτους»
Στα… χνάρια των αδελφών Κυριάκου και Γιάννη Φιλίππου στις ΗΠΑ, κινούνται δύο ακόμη αδέλφια, ο Μιχάλης και Δημήτρης Σαράντης, επικεφαλής της λαρισινής γαλακτοβιομηχανίας «Όλυμπος».
Βλέποντας την επιτυχία του γιαουρτιού Total στην αμερικανική αγορά δεν φοβήθηκαν, ούτε τις απαιτήσεις της, ούτε και τον ανταγωνισμό και αποφάσισαν, ήδη από πέρυσι, να δραστηριοποιηθούν κι εκείνοι στην περιοχή, φιλοδοξώντας να επαναλάβουν την επιτυχία της ΦΑΓΕ.
Και μπορεί στην ουσία να είναι αντίπαλες οι δύο οικογένειες στον επιχειρηματικό στίβο, ωστόσο οι αδελφοί Σαράντη μιλούν με τα καλύτερα λόγια για τους αδελφούς Φιλίππου, υποστηρίζοντας πως είναι οι πρώτοι που άνοιξαν… τα φτερά τους, πέρα από τον Ατλαντικό και «ταξίδεψαν» ένα ελληνικό brand name τόσο μακριά.
Πέρυσι την άνοιξη, οι ισχυροί άντρες της «Όλυμπος» προχώρησαν στη δημιουργία της 100% θυγατρικής Dairy Olympus USA και με πολύ μεθοδικά και προσεκτικά βήματα ξεκίνησαν να διερευνούν την αγορά και να ιχνηλατούν το μέγεθος του ενδιαφέροντος των Αμερικανών καταναλωτών για το στραγγιστό τους γιαούρτι.
Διαπίστωσαν πως χαίρει άριστης φήμης και εκτίμησης και τελικά αποφάσισαν να… κολυμπήσουν στους «ωκεανούς» του ανταγωνισμού.
Το στοίχημα
Εδώ και μερικούς μήνες, οι κ. κ. Μιχάλης και Δημήτρης Σαράντης έχουν επικεντρώσει τις προσπάθειές τους στην περαιτέρω επέκταση της εταιρείας τους, στην αμερικανική αγορά. Έχουν ήδη βολιδοσκοπήσει στελέχη πρώτης γραμμής, προκειμένου να ενισχύσουν την θυγατρική τους και να αποτελέσουν τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στην Αμερική και τις κεντρικές εγκαταστάσεις του ελληνικού ομίλου στη Λάρισα.
Οι αυξημένες παραγγελίες μεγάλων εμπορικών αλυσίδων σε Νέα Υόρκη, Μασαχουσέτη και Κονέκτικατ τους έδωσαν την απαραίτητη ώθηση, ώστε να επιτύχουν το στοίχημά τους. Γι’ αυτό και έμφαση σκοπεύουν να δώσουν στην κάλυψη, μέσω των εξαγωγών τους και στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ, ενώ σταδιακά θα επιδιώξει την «επέλασή» της από στρατηγικής σημασίας πολιτείες, όπως η Καλιφόρνια, το Τέξας και το Ιλινόις. Ιδίως, θα επικεντρωθούν στο Σικάγο, όπου υπάρχει και μεγάλη ελληνική κοινότητα.
Τα προϊόντα της «Όλυμπος» βρίσκονται στα ράφια της αλυσίδας Whole Foods Market, η οποία απαριθμεί περισσότερα από 300 σημεία πώλησης σε Βόρεια Αμερική και Βρετανία, ενώ λανσάρει έξι νέα προϊόντα γιαουρτιού και εννέα κωδικών τυριού. Στόχος της διοίκησης είναι οι πωλήσεις να φτάσουν τα 2,5- 3 εκατ. δολάρια στο τέλος του τρέχοντος έτους.
Η αποστολή της βέβαια στην αμερικανική αγορά δεν θα είναι εύκολη, καθώς η ΦΑΓΕ των αδελφών Φιλίππου έχει ενισχύσει σημαντικά τα μερίδια αγοράς που κατέχει το Total, αγγίζοντας το 3%. Ήδη μάλιστα σχεδιάζει να διαθέσει ακόμη 7 εκατ. ευρώ, με σκοπό να τετραπλασιάσει την παραγωγική της δυναμικότητα, μέσα στην επόμενη τριετία.
Στο 9μηνο του 2010, οι πωλήσεις στις ΗΠΑ κατέγραψαν αύξηση 65,5% σε όγκο και 61, 3% σε αξία, όταν ο κύκλος εργασιών του ομίλου ενισχύθηκε κατά 5,7% στα 253, 4 εκατ. ευρώ. Η αμερικανική αγορά στο σύνολό της αποτιμάται σε ετήσια βάση σε 4 δισ. δολάρια σε τιμές χονδρικής και 5,8 δισ. δολάρια σε τιμές λιανικής. Με βάση αυτά τα μεγέθη και οι αδελφοί Σαράντη προχώρησαν στο επόμενο επενδυτικό τους βήμα.