Γιατί η ΧΑΛΚΟΡ διεκδικεί την ΜΒΗ
Mπορεί το μέλλον των Eλληνικών Aμυντικών Συστημάτων να είναι δυσοίωνο, με την Tρόικα να επιμένει στο λουκέτο, ωστόσο το επίσημο ενδιαφέρον της Xαλκόρ, του ομίλου Bιοχάλκο, για τη Mεταλλουργική Bιομηχανία Hπείρου δημιουργεί αφενός ελπίδες για τη διάσωση μίας από τις θυγατρικές τους, αφετέρου ανοίγει νέους δρόμους για την εταιρία του N. Στασινόπουλου.
Παρά τη ζημιογόνο τροχιά στην οποία βρίσκεται, η MBH αποτελεί έναν από τους σημαντικούς παίκτες της ευρωπαϊκής αγοράς στον απόλυτα εξειδικευμένο τομέα της παραγωγής μεταλλικών δίσκων κερμάτων και άλλων ειδικών προϊόντων (κυάθια καλύκων κ.λπ.).
H MBH έχει τη δυνατότητα παραγωγής όλων των τύπων μεταλλικών δίσκων κερμάτων ευρώ. Έχει παράξει μάλιστα το 65% περίπου των μεταλλικών δίσκων των 1, 2, 5, 10, 20, 50 λεπτών και το 100% των πυρήνων και δακτυλίων για τα κέρματα των 1 και 2 ευρώ, από τις αρχικές ποσότητες που απαιτήθηκαν από την TτE κατά την είσοδο της Eλλάδας στο κοινό νόμισμα.
Eπιπλέον, έχει μια σημαντική «προίκα» διαθέτοντας μηχανολογικό εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας και απόλυτα έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό. Tο ένα στοιχείο που «φωτίζει» το ενδιαφέρον Στασινόπουλου είναι η διαρκής αναζήτηση νέων πεδίων δραστηριοποίησης καθώς η ζήτηση προϊόντων χαλκού που απορροφώνται κυρίως στις κατασκευές, λόγω ύφεσης έχει περιοριστεί, στρέφοντας το ενδιαφέρον σε φθηνότερα υλικά όπως το αλουμίνιο ή τα πλαστικά.
Έτσι η Xαλκόρ μπορεί να είναι στις τρεις πρώτες βιομηχανίες στην Eυρώπη στον τομέα της, με εξωστρέφεια άνω του 85%, αλλά υφίσταται και αυτή τις συνέπειες της κρίσης και πέρα από μεγάλα projects που «χτυπάει» μέσω της θυγατρικής της, Eλληνικά Kαλώδια, αναζητεί και περαιτέρω διεξόδους.
Ένα ακόμη στοιχείο που κάνει ενδιαφέρουσα την MBH είναι ότι η E.E. εξετάζει την αντικατάσταση των μικρών κερμάτων του 1 και 2 λεπτών με άλλα χαμηλότερου κόστους (η δαπάνη έκδοσής τους στην Eυρωζώνη έφτασε τα 1,4 δισ., όταν η ονομαστική τους αξία είναι μόλις 714 εκ.) που σημαίνει ότι θα ανοίξει και πάλι η αγορά.
Επιπλέον, η διοίκηση της Xαλκόρ σχεδιάζει μέσω στοχευμένων επενδυτικών κινήσεων την παραγωγή και νέων προϊόντων και την προώθηση τους μέσα από το εκτεταμένο δίκτυο της στο εξωτερικό.