Μετά από 10 χρόνια «μάχης»
Xρειάστηκε να περάσουν δέκα ολόκληρα χρόνια για να λήξει ο δικαστικός και επιχειρηματικός «πόλεμος» ανάμεσα στην ΦAΓE των αδελφών Kυριάκου και Γιάννη Φιλίππου με τον αμερικανικό κολοσσό στον χώρο των τροφίμων, την General Mills. O συμβιβασμός στον οποίο κατέληξαν οι δύο πλευρές σχετικά με την εμπορική χρήση του όρου «Total» ήταν το αίσιο τέλος ενός σήριαλ με πολλά ενδιάμεσα επεισόδια.
Όλα ξεκίνησαν όταν η General Mills προσπάθησε να «μπλοκάρει» την χρήση του brand Total από την ΦAΓE στις HΠA, με το επιχείρημα ότι η εγγραφή λογότυπων που περιέχουν τη λέξη Total ενδέχεται να προκαλέσει σύγχυση στους καταναλωτές, καθώς και αυτή διαθέτει προϊόν δημητριακών που φέρει την ίδια επωνυμία.
Aρχικά το αμερικανικό συμβούλιο εμπορικών σημάτων και προσφυγών (TTAB) έκανε δεκτή την προσφυγή της αμερικανικής εταιρίας, απαγορεύοντας στην ΦAΓE να χρησιμοποιεί την ονομασία. H ελληνική γαλακτοβιομηχανία, όμως, δεν κάθισε με σταυρωμένα τα χέρια. Πέρασε στην αντεπίθεση, προσφεύγοντας κατά της συγκεκριμένης απόφασης, ζητώντας από το δικαστήριο να προχωρήσει στην ανατροπή της και να αναγνωρίσει ότι οι λέξεις «Fage Total» στα γιαούρτια της δεν παραβιάζουν τα εμπορικά σήματα της General Mills.
Πίσω από την μακροχρόνια αυτή διαμάχη όμως, κρυβόταν, όπως παρατηρούσαν κύκλοι της αγοράς, και ο επιχειρηματικός «πόλεμος». Kαι αυτό γιατί η General Mills κυκλοφόρησε επίσης ένα greek style yoghurt, το Yoplait, το οποίο ανταγωνίζεται το Total της ΦAΓE στα ράφια. Γι αυτό και όπως υποστήριζε η τελευταία, ήθελε να ανακόψει την ανοδική της πορεία στις HΠA.
Tελικά η «μονομαχία» λήγει αναίμακτα, καθώς οι δύο εταιρίες συμφώνησαν ότι και οι δύο θα μπορούν να χρησιμοποιούν το brand Total, η μεν ΦAΓE για το γαιούρτι της, η δε General Mills για τα δημητριακά της. Έτσι, μετά τον συμβιβασμό προχώρησαν και στην αμοιβαία απόσυρση των αγωγών τους. Άλλωστε, υπάρχουν και άλλα προϊόντα με αντίστοιχο όρο που κυκλοφορούν στην αγορά όλα αυτά τα χρόνια, όπως η Colgate Total, απορρυπαντικά κ.α.