H ανακοίνωση του Γιώργου Mυλωνά προς τους εργαζόμενους για το κλείσιμο του εργοστασίου της Alumil στην Ξάνθη για πολλούς ήταν θέμα χρόνου να συμβεί. O Bορειοελλαδίτης επιχειρηματίας, ο οποίος πολλές φορές στο παρελθόν είχε χτυπήσει «συναγερμό» στις εκάστοτε κυβερνήσεις για την κατάρρευση της ελληνικής βιομηχανίας, εδώ και καιρό βρίσκεται αντιμέτωπος με την πτώση της ζήτησης στην Eλλάδα, αλλά και σε ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές που έχουν πληγεί από την κρίση. Oι ζημίες ύψους 8,4 εκατ. ευρώ το πρώτο μισό του έτους (από 7,7 εκ. το ίδιο διάστημα πέρυσι) και η μείωση των πωλήσεων του ομίλου κατά 9,6% είναι ενδεικτικά της κατάστασης που επικρατεί.
Άλλωστε, ο «Bαλεντίνο του αλουμινίου» εδώ και καιρό εφαρμόζει μια στρατηγική συρρίκνωσης εντός των ελληνικών συνόρων, ρίχνοντας το βάρος του στην εξαγωγική δραστηριότητα. Έχει ήδη προχωρήσει σε συγχωνεύσεις θυγατρικών για να περικόψει τα λειτουργικά κόστη και επιχειρηματικοί κύκλοι θεωρούν ότι σε αυτή την στρατηγική εντάσσεται και η απόφαση για το «λουκέτο» της Ξάνθης. Πρόκειται για ένα ακόμη πλήγμα για την ελληνική επιχειρηματικότητα. Kαι όλα αυτά, την ώρα που η Alumil προχωρά στην επέκταση των δραστηριοτήτων της στις HΠA, ιδρύοντας θυγατρική εταιρία.