Θα έχουν καταστροφικές συνέπειες στην ελληνική κτηνοτροφία οι αλλαγές που έχει ανακοινώσει το υπουργείο Ανάπτυξης, ανέφερε μεταξύ των άλλων ο γενικός διευθυντής της Δωδώνη κ. Tom Seepers, παρουσιάζοντας σε συνέντευξη τύπου τα σχέδια της νέας ιδιοκτησίας, της Strategic Initiatives.
Ο κ. Seepers ανέφερε ότι μετά από τρία χρόνια συνεχούς πτώσης της εταιρείας, εφέτος παρουσιάζει σημάδια σταθεροποίησης κι οι πωλήσεις της θα παραμείνουν στα επίπεδα του 2012 – το 2010 οι πωλήσεις της ηπειρωτικής γαλακτοβιομηχανίας ήταν 104 εκατ. ευρώ και το 2012 διαμορφώθηκαν στα 83 εκατ. ευρώ. Και τούτο έγινε δυνατό λόγω της αύξησης κατά 12% των εξαγωγών της, δεδομένου ότι οι πωλήσεις της στην εσωτερική αγορά μειώθηκαν εφέτος κατά 3%, ενώ η εγχώρια αγορά της φέτας συρρικνώθηκε κατά 4%.
Από εδώ και πέρα αρχίζει η ανάπτυξη της σημείωσε ο ολλανδός μάνατζερ. Αναφερόμενος στον ρόλο που παίζει η εταιρεία στην περιοχή της Ηπείρου είπε πως στη διάρκεια του 2013 πλήρωσε στους κτηνοτρόφους 55 εκατ. ευρώ για την προμήθεια της πρώτης ύλης και γενικότερα είπε πως συνεισφέρει περί τα 60 εκατ. ευρώ στην τοπική οικονομία.
Στόχος της πάντως είναι η ενίσχυση της παρουσίας της στην αγορά της φέτας – όπου κατέχει την πρώτη θέση με βάση τον όγκο, όπως είπε ο κ. Seepers. Μάλιστα έχει πάρει και πρωτοβουλία για την δημιουργία ενός Συνδέσμου Παραγωγών Φέτας – και σχεδιάζει επενδύσεις 3 εκατ. Ευρώ στη διάρκεια του 2014.
Όπως είπε το επιχειρηματικό πλάνο της εταιρίας για την επόμενη 3ετία, βασίζεται στους ακόλουθους στρατηγικούς άξονες:
– Οργανωτική ενίσχυση: τον τελευταίο χρόνο η ΔΩΔΩΝΗ επενδύει συστηματικά στην εισροή ταλέντων και ανθρώπων με τεχνογνωσία και εξειδίκευση στην εταιρεία. Παράλληλα, τους τελευταίους μήνες, έχουν πραγματοποιηθεί 41 προσλήψεις μόνιμων εργαζομένων και πλέον η Δωδώνη απασχολεί 278 εργαζόμενους. Επιπλέον, αναγνωρίζοντας την ανάγκη για επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό, η εταιρεία δημιούργησε την Ακαδημία Δωδώνη, ένα πρόγραμμα διαρκούς εκπαίδευσης και επιμόρφωσης για τους εργαζόμενους της εταιρείας.
– Εκσυγχρονισμός των τεχνολογικών υποδομών: η εταιρεία προγραμματίζει επενδύσεις στην ανάπτυξη δικτύων υποδομών, στην υλικοτεχνική υποδομή και στην ενίσχυση των συστημάτων πληροφορικής
Βελτίωση αποτελεσματικότητας: ο μεγάλος αριθμός των συνεργαζόμενων παραγωγών, που συνεπάγεται υψηλά οργανωτικά και διοικητικά κόστη, καθιστά αναγκαία την βελτίωση
– της αποτελεσματικότητας σε όλη την αλυσίδα λειτουργίας της εταιρείας, από τη συλλογή γάλακτος και την παραγωγή μέχρι τις πωλήσεις. Ο εκσυγχρονισμός των τεχνολογικών υποδομών θα συμβάλλει σημαντικά σε αυτή την κατεύθυνση
– Μάρκετινγκ και Πωλήσεις: παράλληλα με τη φέτα, η Δωδώνη παράγει συνολικά 80 προϊόντα. Λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των καταναλωτών και τις τάσεις της αγοράς, η εταιρεία επενδύει στην ανάπτυξη προϊόντων και το marketing εστιάζοντας ταυτόχρονα στην ενίσχυση των πωλήσεων της τόσο σε τοπικό, όσο και σε διεθνές επίπεδο.
– Επένδυση κεφαλαίων: το 2014 η ΔΩΔΩΝΗ σχεδιάζει να πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ σε εξοπλισμό, με στόχο την επέκταση της παραγωγικής δυνατότητας, την ενίσχυση της αποδοτικότητας αλλά και την δυνατότητα προσφοράς στους καταναλωτές προϊόντων σε ποικιλία συσκευασιών.
Παράλληλα, συνεχίζει να προμηθεύεται γάλα από όλους τους παραγωγούς, ακόμα και όσους έχουν μικρή ετήσια παραγωγή από 1 έως 5.000 κιλά, διατηρώντας συνολικά 6.000 παραγωγούς, που είναι η μεγαλύτερη βάση παραγωγών της αγοράς και στηρίζοντας ουσιαστικά την περιοχή της Ηπείρου.