Στην έκδοση για τη Βιώσιμη & Υπεύθυνη Ανάπτυξη 2011-2012 της Μαρινόπουλος Α.Ε., που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την SΤRΕΑΜ Management, παρουσιάζονται τεκμηριωμένα 145 ποσοτικοί δείκτες αποτελεσμάτων, καθώς και 28 ποσοτικοί στόχοι για το 2013, αναφορικά με τις δράσεις της εταιρίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Απολογισμός της Μαρινόπουλος Α.Ε. βρίσκεται σε επίπεδο συμφωνίας «Core», ακολουθώντας τις νέες διεθνείς οδηγίες G4 του Global Reporting initiative, που εκδόθηκαν μέσα στο 2013.
Η έκδοση του Απολογισμού Βιώσιμης & Υπεύθυνης Ανάπτυξης αποτελεί ένα μέσο επικοινωνίας, διαφάνειας και λογοδοσίας προς τους Κοινωνικούς Εταίρους, ενώ παράλληλα δημιουργεί ένα εργαλείο διαχείρισης της Υπεύθυνης και Βιώσιμης Ανάπτυξης για την εταιρία εσωτερικά. Για το λόγο αυτό, ο Απολογισμός εστιάζει:
• Στην παρουσίαση ποσοτικών αποτελεσμάτων, με τον αριθμό των ποσοτικών δεικτών στους οποίους κάνει αναφορά να φτάνει τους 145.
• Στην εφαρμογή διεθνών οδηγιών Εταιρικής Υπευθυνότητας (όπως το GRI-G4, το Global Compact των Ηνωμένων Εθνών και το ΕFQM).
• Στην ανταπόκριση μέσα από τον Απολογισμό σε ερωτήματα που τέθηκαν από τους Κοινωνικούς Εταίρους, μέσα στην περίοδο 2011-2012.
Σε επενδύσεις ύψους 250 εκατ. ευρώ και σε συνολικές πληρωμές 1,9 δισ. ευρώ σε προμηθευτές, αλλά και σε καταβολές μισθών 218 εκατ. ευρώ σε 12.799 εργαζόμενους και φόρων 82 εκατ. ευρώ, όπως και στη στήριξη 1.200 νοικοκυριών μέσω των Κοινωνικών Παντοπωλείων και 350.000 ατόμων μέσω του εκπτωτικού προγράμματος για τους κοινωνικά ασθενέστερους, επικεντρώνεται ο «1ος Απολογισμός Βιώσιμης & Υπεύθυνης Ανάπτυξης 2011-2012» της Μαρίνοπουλος Α.Ε..
Όπως σημείωσε σχετικά ο κ. Jerome Loubere, Διευθύνων Σύμβουλος της Μαρινόπουλος Α.Ε.: «Για όλους εμάς στην οικογένεια της Μαρινόπουλος Α.Ε., η εταιρική υπευθυνότητα και η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελούν μια ουσιαστική και έμπρακτη δέσμευση, η οποία καθορίζει τον τρόπο που σκεφτόμαστε, τις καθημερινές μας πράξεις, αλλά και το όραμά μας για το μέλλον. Πρόκειται για μια αυτοδέσμευση στον τόπο μας, στους καταναλωτές μας, τους δικούς μας ανθρώπους, τους συνεργάτες και τους προμηθευτές μας.
Σε όλη αυτή τη διαδικασία, είναι εξαιρετικά σημαντικό για εμάς να κάνουμε συμμέτοχους όλους τους κοινωνικούς μας εταίρους, στο πλαίσιο μιας αμφίδρομης επικοινωνίας, θέτοντας συγκεκριμένους στόχους που απαντούν στις προσδοκίες τους, με διαφάνεια και λογοδοσία. Ο Απολογισμός Βιώσιμης & Υπεύθυνης Ανάπτυξης, που ακολουθεί τις νέες κατευθυντήριες οδηγίες G4 του Global Reporting Initiative, αποτελεί το επιστέγασμα όλης αυτής της δουλειάς που γίνεται από το σύνολο των εργαζομένων μας. Δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς για μια εταιρία που μπαίνει σε εκατομμύρια ελληνικά σπίτια εδώ και μισό αιώνα.»
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ: Kυριότερα σημεία Απολογισμού Βιώσιμης & Υπεύθυνης Ανάπτυξης 2011-2012
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
o Δημιουργούμε αξία για την ελληνική οικονομία σε μια εποχή γενικής στασιμότητας και ακαμψίας και επεκτεινόμαστε στην αγορά των Βαλκανίων μέσα από το ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ επενδυτικό πλάνο της εταιρίας.
o Δώσαμε πάνω από 218 εκατ. € σε εργαζόμενους, πάνω από 1,9 δισ. € σε προμηθευτές και πάνω από 82 εκατ. € σε φόρους.
o O Κύκλος εργασιών μας αγγίζει το 1% του ΑΕΠ της Ελλάδας
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
o Με 12.799 εργαζομένους, είμαστε ένας από τους μεγαλύτερους ιδιώτες εργοδότες στην Ελλάδα.
o Βελτιώσαμε το ποσοστό ατυχημάτων κατά 10%, σε σχέση με το 2011.
o Εκπαιδεύσαμε τουλάχιστον μία φορά, σχεδόν το 58% των εργαζομένων μας μέσα στο 2012.
o Διατηρήσαμε το ποσοστό των γυναικών σε διοικητικές θέσεις πάνω από 40%.
o Απασχολούμε εργαζομένους από 39 διαφορετικές εθνικότητες.
o Μειώσαμε κατά 63,2% το ποσοστό υπερεργασίας και υπερωριών στο σύνολο.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
o Διατηρήσαμε, τις οικογένειες που ανά εξάμηνο επωφελούνται από τα Κοινωνικά Παντοπωλεία, σε πάνω από 1.200.
o Εγγράψαμε 350.000 άτομα στο εκπτωτικό πρόγραμμα κοινωνικά ασθενέστερων.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
o Βελτιώσαμε κατά 25,9 ποσοστιαίες μονάδες τον δείκτη αξιολόγησης Environmental Management & Disclosure Index 2011 του WWF.
o Καταταχτήκαμε στην 1η θέση του Κλάδου Λιανεμπορίου στο δείκτη αξιολόγησης Environmental Management & Disclosure Index 2011 του WWF.
o Μειώσαμε τις συνολικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα καταστήματα ανά τετραγωνικό μέτρο εμπορικής επιφάνειας κατά 2,6%.
o Μειώσαμε την κατανάλωση ενέργειας κατά 1,6% και ανά τετραγωνικό μέτρο εμπορικής επιφάνειας κατά 2,6%.
o Μειώσαμε την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας κατά 1,5% και ανά τετραγωνικό μέτρο εμπορικής επιφάνειας κατά 2,7%.
o Μειώσαμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από μεταφορές κατά 18,3% και ανά μεταφερόμενη παλέτα κατά 13,8%.
o Μειώσαμε κατά 15,1% τη διάθεση πλαστικών σακουλών.
o Μειώσαμε τη χρήση χαρτιού για εμπορικούς σκοπούς κατά 7,7%, ενώ, το 100% προέρχεται από ανακυκλωμένο χαρτί ή/και από ξυλεία FSC.
o Αυξήσαμε κατά 29,4% την ποσότητα χαρτιού και χαρτονιών που ανακυκλώσαμε.
o Μειώσαμε τη χρήση νερού κατά 14,5% και ανά τετραγωνικό μέτρο εμπορικής επιφάνειας κατά 16,4%.
o Μειώσαμε τη δυνητική επίδραση των ψυκτικών υλικών που χρησιμοποιούμε κατά 8,2%.
o Συλλέξαμε το 3,2% των οικιακών μπαταριών που συλλέχτηκαν συνολικά στην Ελλάδα το 2012.
ΑΓΟΡΕΣ
o Το ποσοστό των προμηθειών τροφίμων που έγιναν από εγχώριους προμηθευτές (συμπεριλαμβανομένων και εισαγωγών από τοπικούς προμηθευτές) έφτασε το 96% των συνολικών αγορών.
o Διακόψαμε τη συνεργασία με 2 προμηθευτές μετά από επιθεώρησή τους για θέματα ασφάλειας τροφίμων.
o Τo 100% των προμηθευτών Ιδιωτικής Ετικέτας Carrefour έχουν υπογράψει ότι θα τηρούν τις απαιτήσεις του κανονισμού REACH.
ΠΡΟΪΟΝΤΑ
o Διατηρήσαμε το ποσοστό προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας Carrefour σε επίπεδο πάνω από 25% των συνολικών πωλήσεων.
o Προχωρήσαμε σε 193 προληπτικές αποσύρσεις προϊόντων από τα ράφια μας για λόγους ασφάλειας.
o Σε κάθε χίλια τρόφιμα που πωλούνται στα καταστήματα μας, τα 4 είναι βιολογικά και τα μισά από αυτά είναι Ιδιωτικής Ετικέτας Carrefour.
o Διαθέσαμε δωρεάν προϊόντα σε 119 περιπτώσεις που διαπιστώθηκε διαφορά τιμής ραφιού – ταμείου.
o Ο αριθμός των παραπόνων πελατών αποτελεί το 30,2% των συνολικών κλήσεων προς το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών.