Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από ανθρώπους της αγοράς ως «μακρύ σκοτεινό τούνελ» φαίνεται ότι έχει μπει η Σωληνουργία Κορίνθου, κάτι που αποτυπώθηκε και στα αποτελέσματα του εφετινού εννεαμήνου όπου η εταιρία «γύρισε» σε ζημιογόνα τροχιά (κατέγραψε ζημιές 4,6 εκ. ευρώ), από την περυσινή κερδοφορία των 9 εκ. ευρώ, σημειώνοντας μεγάλη πτώση του τζίρου κατά 37,4% (στα 123 εκ. από 196,5 εκ. πέρυσι).
Η βασικότερη αιτία για την αρνητική πορεία του ομίλου, όπως παραδέχονται και στελέχη του, είναι η δραστική μείωση των επενδύσεων τόσο στην Ευρώπη, όσο και στις περισσότερες αγορές του εξωτερικού, σε υποδομές εξόρυξης και μεταφοράς πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Με δεδομένο ότι ο όμιλος βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά στην εξαγωγική του δραστηριότητα η ανάσχεση αυτή προκαλεί μεγάλο πονοκέφαλο στον Νίκο Στασινόπουλο και το επιτελείο του.
Γιατί μπορεί αυτή τη στιγμή, μετά το τελευταίο επενδυτικό πρόγραμμα η ΣΩΛΚ να αποκτά νέες δυνατότητες -όπως η παραγωγή σωλήνων ευθείας ραφής μεγάλης διαμέτρου για χερσαίους και υποθαλάσσιους αγωγούς- διαθέτοντας ένα από τα πιο πλήρη χαρτοφυλάκια προϊόντων σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αλλά η προοπτική ανάληψης νέων έργων στις αγορές στόχους, της Μεσογείου, του κόλπου του Μεξικού, της Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής, αφορά το μέλλον, σε ένα χρονικό ορίζοντα άνω της πενταετίας.
Παράλληλα, ουδέν νεώτερο υπάρχει και σχετικά με το μεγάλο στοίχημα που αφορά τις προμήθειες για το project του αγωγού South Stream, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 16 δις ευρώ, εκ των οποίων το 60% αφορά στο χάλυβα και τους σωλήνες.
Εκεί η εταιρία του Στασινόπουλου διαθέτει σημαντικό «όπλο» τη συμμαχία της με τη ρωσική ΤΚΜ, με την οποία έχουν δημιουργήσει την κοινή εταιρία ZAOTMK–CPW με πελάτες κολοσσούς όπως οι Gazprom, Rosneft και Lukoil. Το πρόβλημα όμως είναι ότι και στη Ρωσία, παρά τις μεγάλες μελλοντικές προοπτικές, αυτή την περίοδο παρατηρείται μια παρόμοια τάση ανάσχεσης και επανεξέτασης αρκετών ενεργειακών projects.
Έτσι, οι ελπίδες σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο επικεντρώνονται βασικά στον αγωγό ΤΑΡ, όπου η ΣΩΛΚ περιλαμβάνεται στον κατάλογο των εγκεκριμένων προμηθευτών, χωρίς όμως να θεωρείται κάτι δεδομένο καθώς έχει απέναντί της ισχυρούς ανταγωνιστές όπως η γερμανική Mannesmann και η ιταλική Ilva.