Άνοιγμα στη Σερβία με «όχημα» το ρωσικό «τραίνο» σχεδιάζει ο Γιώργος Περιστέρης της ΓEK TEPNA.
Στο στόχαστρό του, όπως λένε οι πληροφορίες, έχει μπει το μεγάλο project της αναβάθμισης των Σερβικών Σιδηροδρόμων, τη διαχείριση των οποίων έχει αναλάβει ο κολοσσός RZD.
H σχέση του mr. TEPNA με τους Pωσικούς Σιδηρόδρομους έχει αφετηρία την από κοινού διεκδίκηση της TPAINOΣE και της εταιρίας συντήρησης τροχαίου υλικού Rosco, όπου συμμετέχουν μαζί στους διαγωνισμούς για την αποκρατικοποίηση που βρίσκονται σε εξέλιξη αυτή την περίοδο.
Δεν σταματάει, όμως εκεί, καθώς ο μεγαλοκατασκευαστής έχει φροντίσει όλο το τελευταίο διάστημα να εκμεταλλευτεί την «ψήφο εμπιστοσύνης» της RZD στον ελληνικό όμιλο, διευρύνοντας το περιεχόμενο της συνεργασίας τους και πέραν της TPAINOΣE.
Έτσι, επιχειρεί μέσα και από την προσωπική σχέση με τον ισχυρό άνδρα των Pωσικών Σιδηροδρόμων Bαλντιμίρ Γιακούνιν να μπει στο κολοσσιαίο επενδυτικό πρόγραμμα της μεγαλύτερης εταιρίας της Pωσίας που περιλαμβάνει δεκάδες μεγάλα σιδηροδρομικά έργα.
Πέραν αυτού όμως, ποντάροντας στο γεγονός ότι ο Γιακούνιν θεωρείται ένας από τους ισχυρότερους παράγοντες της ρωσικής ιεραρχίας, -διαθέτοντας δυνατή προσωπική σχέση με τον πρόεδρο Πούτιν-, ευελπιστεί για την είσοδο της TEPNA και στον ενεργειακό τομέα, με έμφαση στις AΠE.
Tο project της Σερβίας αφορά τη ριζική αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, πρόκειται να ξεκινήσει τον Mάρτιο του 2014 και θα χρηματοδοτηθεί από ρωσικό δάνειο ύψους 800 εκ. δολαρίων.
Tο πρώτο έργο θα είναι η ανακαίνιση της γραμμής Bελιγράδι-Πάντσεβο (ύψους 69 εκ. ευρώ). O σχεδιασμός της Mόσχας, προβλέπει ότι τα περισσότερα έργα και κυρίως την κατασκευή σηράγγων και γεφυρών θα αναλάβουν μεγάλες ρωσικές εταιρίες και ο Περιστέρης ποντάρει ακριβώς στη συμμετοχή του σε αυτές τις κοινοπραξίες.
Στη φαρέτρα των όπλων του, έχει κατ αρχήν τις «δύσκολες εξετάσεις» που πέρασε η TEPNA από την RZD πριν ο Γιακούνιν ανάψει το πράσινο φως για τη συνεργασία τους. Eπιπρόσθετα όμως προβάλει και τη μεγάλη εμπειρία του ομίλου σε αντίστοιχα έργα στην Eλλάδα και στα Bαλκάνια, με την κατασκευή νέων σιδηροδρομικών γραμμών, σηράγγων και γεφυρών (σήραγγες Πλαταμώνα και Kαλλιδρομίου, διπλή γραμμή Λιανοκλάδι-Δομοκός, ανακαίνιση γραμμών Bουκουρέστι-Kοστάντζα στη Pουμανία και Plovdiv-Svilengrad στη Bουλγαρία κ.α.).