Μέσα στο μήνα αναμένεται ότι η ΔΕΠΑ θα καταλήξει στην επιλογή της καταλληλότερης τοποθεσίας, στην Καβάλα, όπου προτίθεται να κατασκευάσει πλωτό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), επένδυση ύψους 500 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με την Ημερησία, αρμόδιο κλιμάκιο στελεχών της Επιχείρησης βρέθηκε λίγο πριν από τις γιορτές στην Καβάλα και εξέτασε μία σειρά από διαθέσιμες χωροταξικές επιλογές, μεταβαίνοντας στην περιοχή της Νέας Καρβάλης, στις εγκαταστάσεις της Kavala Oil και στο λιμάνι της πόλης.
Μέσα στον Ιανουάριο εκτιμάται πως θα έχουν προετοιμαστεί τα πρώτα μελετητικά δεδομένα (προκαταρκτική μελέτη ασφάλειας) και στο πλαίσιο αυτό θα γίνει γνωστή και η τοποθεσία για την κατασκευή του σταθμού.
Μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2014 θα είναι έτοιμη και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η οποία είναι ίσως και το σημαντικότερο τμήμα της αδειοδοτικής διαδικασίας για την επένδυση.
Πάντως, οι τοπικοί φορείς δια μέσω και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, θα επιθυμούσαν ο πλωτός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου να «κουμπώσει» επάνω στη θαλάσσια εξέδρα φυσικού αερίου της νότιας Καβάλας, η οποία προορίζεται για υποθαλάσσια αποθήκη αερίου.
Η συγκεκριμένη εγκατάσταση βρίσκεται σε μεγάλη απόσταση από τις ακτές (νότια και δυτικά του Πρίνου στη θαλάσσια περιοχή της Καλλιράχης Θάσου), αλλά τα δικαιώματα επί του κοιτάσματος και της μετατροπής του σε αποθήκη έχουν μεταφερθεί από το ελληνικό δημόσιο στο ΤΑΙΠΕΔ.
Στο πλαίσιο αυτό το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται, μόλις περατωθεί και σχετική μελέτη, να προχωρήσει σε διαγωνισμό για την αξιοποίηση της αποθήκης.
Από την πλευρά της η ΔΕΠΑ, που στελέχη της οποίας, αλλά και η διοίκησή της, έχουν επισκεφτεί αρκετές φορές το τελευταίο χρονικό διάστημα την Καβάλα, έχει σημειώσει ότι η τοπική κοινωνία θα έχει οφέλη από την επένδυση του LNG, η οποία θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση.
Παλαιότερα είχε εκτιμηθεί πως μία ανάλογη πλωτή μονάδα αεριοποίησης στα ανοιχτά της Καβάλας, με δυναμικότητα περίπου 175.000 κ.μ. LNG, απαιτεί μία επένδυση της τάξης των 500-600 εκατ. δολαρίων.