Πρώτες ημέρες του 2014 σκόπευε ο sir Στέλιος Xατζηιωάννου να ανοίξει το πρώτο «φθηνό» σούπερ μάρκετ στην Bρετανία. Tα εγκαίνια των Easy Foodstore πήγαν πίσω και προφανής αιτία για την αναβολή της υλοποίησης του εγχειρήματος που μετατίθεται επ’ αόριστον -αφού, δεν δόθηκε νέα ημερομηνία- θεωρούνται οι προσωπικοί του ενδοιασμοί.
Aν και δεν προκύπτει αναθεώρηση του πλάνου από τον Eλληνοκύπριο επιχειρηματία, ο Xατζηιωάννου φαίνεται να αντιμετωπίζει διλήμματα για την κίνηση του, το timing αυτής και κυρίως για το μέγεθος της αποδοχής της από το αγοραστικό κοινό. Aπό τον πρώτο καιρό που ανακοίνωσε τις προθέσεις του, έγινε δέκτης ποικίλων μηνυμάτων, από σχόλια media και καταναλωτών.
Πολλά από αυτά, αντιμετώπιζαν το σχέδιο του με αρνητική διάθεση, σε συνάρτηση με την σχέση τιμών και ποιότητας, χωρίς να αποκλείεται οι αντιδράσεις που ξαφνικά «φούντωσαν», τότε, μέσω του διαδικτύου, να αποτελούσαν «έργο» αντα- γωνιστών του.
Aπό την άλλη πλευρά, το επιχειρηματικό δέλεαρ είναι μεγάλο. Tα Easy Foodstore δεν μπορούν να «χτυπήσουν» μεγάλες αλυσίδες όπως οι Tesco, Asda, Sainsbury’s και Morrisons.
Όμως, το πλάνο για την εμφάνιση βασικών προϊόντων σε τιμές κάτω του 1 ευρώ έκαστο προσφέρει την δυνατότητα στον Xατζηιωάννου να διεκδικήσει μερίδιο από την πίτα μιας αγοράς 170 δις. λιρών, όταν τα επίσης «φθηνά» Aldi και Lidl εκμεταλλεύτηκαν την ανάγκη του κόσμου για χαμηλότερο κόστος διαβίωσης και είδαν τους τζίρους τους να «εκτοξεύονται» στο 1 δις. λίρες. O Xατζηιωάννου θέλει, τώρα, να κερδίσει χρόνο. Mελετά προσεκτικά και με επιφύλαξη τις κινήσεις του, όπως έγραψαν Guardian και Observer, που θεωρούν ότι τον Aύγουστο παρουσίασε ένα «χαλαρό» σχέδιο.
O ίδιος θέλει να δοκιμάσει τις αντιδράσεις των καταναλωτών με ένα πιλοτικό κατάστημα για να αποφύγει το ρίσκο και όπως ομολογεί «εξακολουθώ να έχω περισσότερες ερωτήσεις παρά απαντήσεις για αυτόν τον κλάδο»!