Το μεγάλο στοίχημα της αυτόνομης πορείας σε μι αγορά των $5-6 δισ.
«Άσοι» στο μανίκι του Γ. Κορρέ η συνεργασία με τα Sephora και το HSN
Η νέα εποχή της μοναχικής πορείας στην αγορά των ΗΠΑ ξεκίνησε για τον όμιλο Κορρέ. Ένας κύκλος που άνοιξε με αφετηρία μια υποτυπώδη αρχικά ανάπτυξη στην άλλη άκρη του Ατλαντικού και συνεχίστηκε με μια ηχηρή και μεγάλων προσδοκιών συνεργασία με τον πολυεθνικό κολοσσό της Johnson & Johnson, έκλεισε και επισήμως από 1η Γενάρη της καινούριας χρονιάς και ένας νέος είναι έτοιμος να ανοίξει.
Το «συναινετικό διαζύγιο με την J&J είναι πλέον οριστικό και για την Βόρεια Αμερική (είχε προηγηθεί η λήξη της συνεργασίας έναν χρόνο νωρίτερα στην αγορά της Λατινικής Αμερικής) και το μεγάλο στοίχημα για τον Γιώργο Κορρέ είναι η αυτόνομη «επανατοποθέτηση» της εταιρίας φυτικών καλλυντικών σε μια απαιτητική και γιγαντιαία αγορά.
Σχέδιο φιλόδοξο, ίσως και δύσκολο, δεδομένου ότι ο ανταγωνισμός από αμερικανικές και όχι μόνο εταιρίες είναι μεγάλος, διεκδικώντας η καθεμία όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι από μια «πίτα» της τάξεως των 5- 6 δισ. δολαρίων.
Το ότι ο πρόεδρος του ομίλου Κορρές δίνει μεγάλη έμφαση στην αγορά των ΗΠΑ φαίνεται και από το ότι είναι αποφασισμένος ακόμη και να μετακομίσει εκεί, προκειμένου να παρακολουθεί την πορεία της φίρμας του.
Τον περασμένο μόλις Νοέμβριο μάλιστα, κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων, δήλωσε πως «μέχρι σήμερα ήμασταν επισκέπτες σε μια τόσο μεγάλη αγορά».
Αναγνωρίζοντας δε, τις μεγάλες απαιτήσεις και δυσκολίες της αυτόνομης ανάπτυξης σε αυτή, υποστηρίζει πως «ακόμη δεν μπορώ να την καταλάβω. Θέλω να βρω τους ρυθμούς της, ώστε να δώσουμε τη «μάχη» αυτή και να γίνει πραγματικότητα ο στόχος μας».
Αλλαγή πλεύσης
Στο τραπέζι των συζητήσεων του Γιώργου Κορρέ με τους στενούς συνεργάτες του για τη «μετά- Johnson εποχή» στις ΗΠΑ, είχε πέσει η ιδέα να αναζητήσουν μια εμπορική συνεργασία με ισχυρό Αμερικανό «παίκτη», όμως, τελικά επικράτησε η άποψη να δημιουργηθεί μια θυγατρική του ελληνικού ομίλου και να πορευθούν μόνοι τους.
Από τη μια η πρότερη ατυχής συνεργασία με την Johnson & Johnson, που από το 2009 οπότε και υπογράφηκαν οι δύο συμφωνίες που αφορούσαν στην προώθηση, πώληση και διανομή των προϊόντων της ελληνικής εταιρίας σε Βόρεια και Λατινική Αμερική συνάντησαν προσκόμματα ως προς την υλοποίησή τους και από την άλλη, το ότι η διοίκηση θα ήθελε να μην δεσμεύσει εξαρχής μια πιθανή επιτυχία στις ΗΠΑ, ήταν οι βασικές αιτίες της αλλαγής «πλεύσης» ως προς το αρχικό πλάνο.
Από την αυτόνομη πορεία η Κορρές προσδοκά πολλαπλό οικονομικό όφελος, καθώς όσο συνεργαζόταν με την J&J εισέπραττε μόνο από τα δικαιώματα- royalties.
Η οικονομική συμφωνία για την Β. Αμερική περιελάμβανε μια αρχική αμοιβή 7,25 εκ. δολ. και ένα συνεχές πρόγραμμα απόδοσης δικαιωμάτων επί των πωλήσεων των προϊόντων «Κορρές» στη Β. Αμερική από το 2011 έως και το 2019 (οπότε και θα έληγε).
Με ισχυρά «όπλα»
Στη μεγάλη «μάχη» της Αμερικής ο Γιώργος Κορρές ρίχνεται έχοντας στην… φαρέτρα του ισχυρά «όπλα». Η εταιρία θα συνεχίσει να αξιοποιεί τα δύο βασικά κανάλια διανομής των προϊόντων της, δηλ. την αλυσίδα καλλυντικών SEPHORA και το τηλεοπτικό δίκτυο πωλήσεων Home Shopping Network (HSN), το οποίο διαθέτει επιπλέον ηλεκτρονικό κατάστημα και καταλόγους πωλήσεων, μπαίνοντας στην πραγματικότητα σε 110 εκατ. σπίτια.
Ο επιχειρηματίας αυτό που θέλει να αξιοποιήσει οπωσδήποτε είναι και το θετικό momentum που έχει διαμορφώσει το brand της εταιρίας του στην ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Αμερικής, καθώς τα «μηνύματα» που έλαβε το 2013 ήταν κάτι παραπάνω από θετικά.
Η φίρμα «τρέχει» με ρυθμούς +20%, ενώ αυτή την στιγμή, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, τα μεγέθη είναι αυξημένα σε ποσοστό της τάξεως του 50% σε σχέση με το έτος εκκίνησης της συνεργασίας με την Johnson & Johnson. Σύμφωνα μάλιστα, με ορισμένες εκτιμήσεις, η δραστηριότητα στις ΗΠΑ θα μπορούσε να αποκτήσει το μέγεθος των ετήσιων ελληνικών πωλήσεων σε βάθος τριετίας.
Στην αμερικανική αγορά η Κορρές θα συνεχίσει να διατηρεί και την ευθύνη έρευνας και ανάπτυξης (όπως συνέβαινε και κατά την διάρκεια της συνεργασίας με την Johnson & Johnson), παρουσιάζοντας ταυτόχρονα καινοτόμα φυτικά προϊόντα, τα οποία θα «ριχτούν» στην… αρένα του ανταγωνισμού. Αυτό αποτελεί, έτσι και αλλιώς, ένα σημαντικό «ατού» του ελληνικού ομίλου και της επέκτασής του στο εξωτερικό συνολικά.
«Αντίδοτο» η εξωστρέφεια
Εκτός από την αγορά των ΗΠΑ ο όμιλος «Κορρέ» έχει ανοίξει… φτερά και σε άλλες χώρες του εξωτερικού, καθώς η εξωστρέφεια αποτελεί ισχυρό «αντίδοτο» στην κρίση του κλάδου συνολικά στην Ελλάδα. Η εταιρία του Γιώργου Κορρέ αύξησε τις ενοποιημένες πωλήσεις της το εννεάμηνο του 2013 κατά 0,1%, στα 30,9 εκατ. ευρώ, αλλά σε αυτό μεγάλο μερίδιο είχε η θετική πορεία της στις αγορές προτεραιότητας εκτός συνόρων.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνει σε εκείνες της Γερμανίας, Γαλλίας, Αγγλίας, Ρωσίας και Σκανδιναβικών χωρών, όπου στόχος του είναι να ενδυναμώσει περαιτέρω την φίρμα στα σημεία ημι- επιλεκτικής διανομής και στα φαρμακεία, τόσο μέσω προωθητικών ενεργειών, όσο και με την τοποθέτηση νέων προϊόντων.
Πολλά ποντάρει και στην διεύρυνση του δικτύου συνεργασιών με διεθνείς αεροπορικές εταιρίες, όπως έχει κάνει μέχρι τώρα με την Delta Airlines, την Lufthansa και πρόσφατα με την ινδική Jet Airways, «ταξιδεύοντας» τα προϊόντα της εταιρίας μέχρι την μακρινή Ινδία και κάνοντάς τα γνωστά στους επιβάτες των αεροπορικών εταιριών.