Σπάει το μονοπώλιο στην ελληνική αεροπορική Αγορά
Με μία κίνηση ματ, δημιουργώντας δύο βάσεις (μία στην Αθήνα και μία στη Θεσσαλονίκη), η χαμηλού κόστους ιρλανδική αεροπορική εταιρεία Ryanair σπάει το μονοπώλιο που διαθέτει στην εσωτερική Αγορά η Aegean Airlines από την ημέρα που εξαγόρασε την Olympic Air.
Η ιρλανδική εταιρεία, δίνοντας ψήφο εμπιστοσύνης στη χώρα μας, επιχειρεί μία επιθετική επανεγκατάσταση στην Ελλάδα ανακοινώνοντας εσωτερικά δρομολόγια με βάση τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών προς Χανιά, Λονδίνο, Μιλάνο, Πάφο, Ρόδο και Θεσσαλονίκη με χαμηλό κόστος (12 ευρώ), υποσχόμενη επιβατική κίνηση 1,2 εκατ. ευρώ.
Αν και η ελληνική αεροπορική εταιρεία διαθέτει όλα τα μέσα να ανταπεξέλθει στην πρόκληση, χάνει το μονοπώλιο το οποίο διέθετε τους τελευταίους μήνες.
«Προσγειώνεται» στο Ελ. Βενιζέλος
Οι επικεφαλής της ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας ανακοίνωσαν τη δημιουργία βάσης στο αεροδρόμιο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Η συνολική επένδυση που θα πραγματοποιήσει ανέρχεται στο ποσό των 280 εκατ. δολ. και η βάση που θα δημιουργήσει στην Αθήνα αποτελεί μέρος αυτής της επένδυσης. Η βάση θα λειτουργήσει από τον Απρίλιο και θα «φιλοξενεί» 2 αεροσκάφη της Ryanair.
Από την Αθήνα η Ryanair θα πετάει προς έξι νέους προορισμούς (Χανιά, Λονδίνο, Μιλάνο, Πάφο, Ρόδο και Θεσσαλονίκη), με 154 εβδομαδιαίες πτήσεις και υπολογίζεται ότι θα φέρει 1,2 εκατ. επιβάτες ετησίως.
Η εταιρεία θα εγκαταστήσει ακόμη ένα αεροσκάφος στη Θεσσαλονίκη και εκτιμά ότι οι νέες επενδύσεις στην Ελλάδα θα δημιουργήσουν συνολικά 1.200 νέες θέσεις εργασίας (αφορούν στη βάση που θα δημιουργήσει στην Αθήνα).
Η στάση της Aegean
Η σημερινή ανακοίνωση της Ryanair που αφορά στη δημιουργία βάσεων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη επιβεβαιώνει τη λειτουργία μιας απόλυτα ανταγωνιστικής αγοράς, στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών αερομεταφορών, γεγονός που πάντοτε ισχυριζόταν η AEGEAN. Αυτός είναι, άλλωστε, και ο λόγος που η συνένωση δυνάμεων των 2 ελληνικών αερομεταφορέων, της AEGEAN με την Olympic Air, ήταν απαραίτητη ώστε να δημιουργηθούν οι οικονομίες κλίμακας, για την αποτελεσματική λειτουργία και ανάπτυξη ενός ελληνικού αερομεταφορέα, που θα εκπροσωπήσει επάξια τη χώρα μας σε αυτή την κοινή ευρωπαϊκή αγορά. Σήμερα, μετά την ολοκλήρωση της συνένωσης, διαθέτουμε πλέον και τα ποσοτικά εχέγγυα για να ανταγωνιστούμε και να αναπτυχθούμε περαιτέρω.
Είναι επίσης πολύ θετικό, ότι η σταθεροποίηση της χώρας μας και η σημαντική ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος, την καθιστούν πλέον πιο ελκυστική για επιπλέον δραστηριοποίηση ξένων αερομεταφορέων. Η AEGEAN έχει επενδύσει πολύ πριν και συστηματικά τα τελευταία 4 χρόνια, με 8 βάσεις στο κέντρο και την Περιφέρεια της χώρας και έχει συμβάλει καθοριστικά σε πολύ δύσκολες εποχές στην στήριξη και ανάπτυξη του τουρισμού. Παράλληλα, τόσο πριν όσο και μετά τη συνένωση με την Olympic Air, η AEGEAN έχει προσφέρει νέες πολιτικές χαμηλότερων ναύλων, όπως τις GoLight και Flex, που ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2013. Οι πρωτοβουλίες αυτές βελτίωσαν σημαντικά το κόστος εισιτηρίου για τον Έλληνα καταναλωτή, τόσο στα κύρια δρομολόγια εσωτερικού, όσο και στις μικρές άγονες γραμμές. Άλλωστε, για τον λόγο αυτό, η σωρευτική κίνηση των 2 εταιρειών στο εσωτερικό παρουσίασε σημαντική αύξηση 15% το δίμηνο μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας, για πρώτη φορά μετά από 5 χρόνια συνεχούς ύφεσης και μείωσης. Οι καταναλωτές το ξέρουν και το νιώθουν ήδη. Συνεχίζουμε δυναμικά με τα νέα δρομολόγια που έχουμε ανακοινώσει, έχοντας συνηθίσει να αντιμετωπίζουμε αποτελεσματικά τις προκλήσεις φέρνοντας νέα οφέλη τόσο στους επιβάτες μας, όσο και στην οργάνωση και το προϊόν της εταιρείας μας