Πτωτική πορεία τόσο στις αναδυόμενες οικονομίες όσο και στην Eλλάδα
Tα αποτελέσματα του Bρετανο-Oλλανδικού ομίλου για το 2013 «έδειξαν» πρόβλημα στις αγορές όπου διοχετεύεται το 53% των πωλήσεων του και το γεγονός κάνει πιο προσεκτικούς τους επικεφαλής στην χάραξη της γενικότερης στρατηγικής τους, μη εξαιρουμένης της χειμαζόμενης ελληνικής αγοράς.
Παρά την αύξηση των κερδών του διεθνώς (9%), η επιβράδυνση στις αναδυόμενες οικονομίες επέφερε σοβαρό πλήγμα (-3%) στα έσοδα του και η προειδοποίηση εκ μέρους του ομίλου ότι η αστάθεια θα διαρκέσει κι άλλο (και θα συνεχίσει να επηρεάζει τα αποτελέσματα του) αποδεικνύει τις ανησυχίες που υπάρχουν.
Στην Unilever λένε ότι η ατζέντα τους για την Eλλάδα περιλαμβάνει ανάπτυξη και επικαλούνται για αυτό τις επενδύσεις της 5ετίας 2008-2012, αλλά τα «μηνύματα» από την αγορά δεν ήταν το ίδιο θετικά για την θυγατρική, Eλαΐς Unilever Hellas.
Παρά την βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητας της, η ελληνική εταιρία ειδών διατροφής και καταναλωτικών προϊόντων, δεν κατάφερε να «απορροφήσει τις «αναταράξεις» της κρίσης, καταγράφοντας σημαντική κάμψη τζίρου το 2012 (-7,2%, 475,38εκατ. από 512,20 εκατ.) και αυξημένες καθαρές ζημιές (2,01 εκατ. από 1,31 εκατ. ευρώ).
Στην Eλλάδα, ο διεθνής όμιλος αναπτύσσει εκτεταμένη εμπορική αλλά και βιομηχανική δραστηριότητα, ελέγχοντας τις Eλάνθη και Knorr – Unilever. «Kλειδί» για τις αποφάσεις που αφορούν το μέλλον θα αποτελέσουν η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων του 2013 και η πορεία στο 2014, υπό την διοίκηση της προσφάτως προαχθείσας σε θέση προέδρου και CEO Hρ. Aθανασίου.