Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκήρυξε σήμερα το διαγωνισμό για τα ευρωπαϊκά βραβεία προώθησης της επιχειρηματικότητας για το 2014. Ο διαγωνισμός θα επιβραβεύσει τις πιο δημιουργικές και επιτυχημένες πρωτοβουλίες δημόσιων φορέων και συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα της ΕΕ, με τις οποίες υποστηρίζεται η επιχειρηματικότητα και ιδίως οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Η σημερινή απόφαση αφορά την πρώτη φάση του διαγωνισμού, που θα διεξαχθεί σε εθνικό επίπεδο, ενώ το Μάιο θα επιλεγούν οι νικητές κάθε χώρας, οι οποίοι θα διαγωνιστούν σε διεθνές επίπεδο. Απώτερος στόχος των συμμετεχόντων είναι να κερδίσουν το μεγάλο βραβείο της κριτικής επιτροπής, το οποίο θα απονεμηθεί στη Νάπολη τον Οκτώβριο.
Οι έξι κατηγορίες του διαγωνισμού είναι η προώθηση της επιχειρηματικότητας, η επένδυση σε δεξιότητες, η βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, η υποστήριξη της διεθνοποίησης των επιχειρήσεων, η υποστήριξη της ανάπτυξης «πράσινων» αγορών και αποδοτικής χρήσης των πόρων και επιχειρηματικότητα με αίσθημα ευθύνης και χωρίς αποκλεισμούς.
Οι υποψήφιοι πρέπει να διαγωνιστούν καταρχάς σε εθνικό και στη συνέχεια σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Κάθε χώρα θα επιλέξει δύο από τους υποψηφίους, που θα συμμετάσχουν στον εθνικό της διαγωνισμό και θα τους προτείνει για τον ευρωπαϊκό διαγωνισμό έως το Μάιο του 2014.
Η επιτροπή του ευρωπαϊκού διαγωνισμού θα καταρτίσει πίνακα επικρατέστερων υποψηφίων. Όλοι οι επιτυχόντες των εθνικών και του ευρωπαϊκού διαγωνισμού θα κληθούν να συμμετάσχουν στην τελετή απονομής των βραβείων, που θα επιβραβεύσει τους νικητές για τις προσπάθειές τους και θα τους δώσει την ευκαιρία να εμφανιστούν σε ένα πανευρωπαϊκό περιβάλλον. Οι νικητές θα λάβουν τα βραβεία τους σε τελετή που θα γίνει στη Νάπολη (Ιταλία) στις 2-3 Οκτωβρίου, στο πλαίσιο της συνέλευσης των ΜΜΕ για το 2014.
Από το 2006, που ξεκίνησε ο θεσμός των βραβείων προώθησης της επιχειρηματικότητας, έχουν συμμετάσχει άνω των 10.000 επιχειρήσεων. Στόχοι των βραβείων είναι να εντοπίζονται και να αναγνωρίζονται επιτυχημένες δραστηριότητες και πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται για την προώθηση των επιχειρήσεων και της επιχειρηματικότητας, να προβάλλονται και να διαδίδονται παραδείγματα βέλτιστων επιχειρηματικών πολιτικών και πρακτικών, να αυξηθεί η ευαισθητοποίηση σχετικά με τον ρόλο που διαδραματίζουν οι επιχειρηματίες στην ευρωπαϊκή κοινωνία και να δοθεί ενθάρρυνση και έμπνευση στους επίδοξους επιχειρηματίες.
«Πέντε χρόνια μετά την έκδοση της πράξης της ΕΕ για τις μικρές επιχειρήσεις, διαπιστώνουμε ότι οι ΜΜΕ έχουν διανύσει πολύ δρόμο, πρέπει όμως να κάνουμε ακόμη πολλά», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Βιομηχανία και Επιχειρηματικότητα, Αντόνιο Ταγιάνι.
Όπως είπε η επισήμανση αυτών των επιτυχημένων περιπτώσεων προώθησης της επιχειρηματικότητας συμβάλλει στην προσπάθεια να γίνουν οι ευρωπαϊκοί δημόσιοι φορείς και οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα πιο φιλικοί για τις επιχειρήσεις και να τις θέσουν σε μεγαλύτερο βαθμό στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων τους. «Ανυπομονούμε να γνωρίσουμε τα πολύ ενδιαφέροντα και καινοτόμα έργα που θα διαγωνιστούν για τα ευρωπαϊκά βραβεία προώθησης της επιχειρηματικότητας το 2014», κατέληξε.