Με την είσοδο του 2014 ξεκίνησε η «αντίστροφη μέτρηση» στην Lux για το project του Αιγίου. Η επένδυση των 33 εκατ. ευρώ –που αποκάλυψε η «DEAL» πριν από αρκετούς μήνες- αφορά την κατασκευή της νέας πρότυπης μονάδας παραγωγής καινοτόμων προϊόντων, η οποία αναμένεται να προσφέρει νέα «ώθηση» στην κορυφαία ελληνική εταιρία αναψυκτικών και χυμών.
Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο CEO της Lux, Γιάννης Μαρλαφέκας, βρίσκεται σε «πυρετώδεις» επαφές με υποψηφίους επενδυτές για την χρηματοδότηση του project και το deal για τα πρώτα 16,5 εκατ. ευρώ δεν θα αργήσει να ανακοινωθεί.
Η εξασφάλιση των 16,5 εκατ. ευρώ, άλλωστε, αποτελεί την βασική προϋπόθεση για να μπορέσει να «αντλήσει» η Πατραϊκή εταιρία το υπόλοιπο «μισό» ποσό, δηλαδή άλλα 16,5 εκατ. ευρώ από επιδότηση και να συμπληρωθούν τα 33 εκατ. ευρώ, για να αρχίσει η υλοποίηση του project.
Η «λεπτομέρεια» είναι ότι υπάρχει «ημερομηνία λήξης» για όλα, το τέλος του 2014 και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο θα πρέπει η Lux να εμφανίσει έγκαιρα την χρηματοδότηση των 16,5 εκατ. ευρώ.
Το άλλο στοιχείο που δείχνει ότι οι εξελίξεις πλέον «τρέχουν» για την Lux είναι ότι η οικογένεια Μαρλαφέκα ίδρυσε μια νέα εταιρία, την «Φυσικό ΑΒΕΕ», όπου θα ενταχθεί η νέα επένδυση στο Αίγιο.
Ο Γιάννης Μαρλαφέκας μιλάει αυτή την εποχή με επενδυτές από το εξωτερικό, περισσότερους του …ενός και όλα δείχνουν ότι είναι θέμα χρόνου η κατάληξη των επαφών, για να «κλειδώσουν» τα 33 εκατ. ευρώ. Ο ίδιος αποφεύγει να δημοσιοποιήσει ονόματα και στοιχεία, ωστόσο δεν αρνείται να επιβεβαιώσει ότι «οι συζητήσεις προχωρούν και η συμφωνία είναι κοντά»!
«ΦΥΣΙΚΟ ΑΒΕΕ» ΚΑΙ ΝΕΡΟ
Μια δεύτερη είδηση περιέχεται στους σκοπούς της «Φυσικό ΑΒΕΕ», που περιλαμβάνουν την «…βιομηχανική κατασκευή, παραγωγή, εμπορία και αποθήκευση αναψυκτικών, χυμών, ποτών, εν γένει μη αλκοολούχων ποτών και συναφών ειδών, αλλά και την εμφιάλωση, εμπορία και αποθήκευση νερού σε κάθε μορφή αυτού».
Η οικογένεια Μαρλαφέκα δεν έκρυψε ποτέ ότι συμπεριλαμβάνει στα πλάνα της την δραστηριοποίηση της στο εμφιαλωμένο νερό και φαίνεται ότι το timing πλησιάζει.
Η Lux εστιάζει στην διεύρυνση των εξαγωγών της (και σε χώρες του Νοτίου ημισφαιρίου, με έναν από τους επόμενους «σταθμούς» τη Νότια Αφρική και το Γιοχάνεσμπουργκ), ενώ τον Απρίλιο θα λανσάρει νέα προϊόντα με λίγες θερμίδες με στόχο να αυξήσει τις πωλήσεις της στην ελληνική αγορά.
Η Lux κατέχει την δεύτερη θέση στην αγορά αναψυκτικών με γεύση – εκτός των προϊόντων τύπου cola -, με πανελλαδικό μερίδιο που ανέβηκε στο 20,8% και πωλήσεις 27 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 10% μέσα στο 2013 και 30% σε «βάθος» 5ετίας, κάτι που συνέβη στην «δίνη» της κρίσης.
Από τα «όπλα» της οικογένειας Μαρλαφέκα και της Lux θεωρείται ο μηδενικός τραπεζικός δανεισμός της.