Η «επιθετική» πολιτική που σκοπεύει να ακολουθήσει τους προσεχείς μήνες η Danone στην αγορά των γαλακτοκομικών επαναφέρει στο προσκήνιο όχι μόνο την πρόθεση της να συμπεριλάβει στο διεθνές «χαρτοφυλάκιο» των προϊόντων της το δημοφιλές ελληνικό γιαούρτι, αλλά και τα «προχωρημένα» σενάρια της πιθανής συνεργασίας της με ελληνική εταιρία του κλάδου ή και εξαγοράς μιας εξ’ αυτών.
Η γαλλική πολυεθνική φαίνεται διατεθειμένη να «επιμείνει ελληνικά» μέσα στο 2014, με έναν εκ ων βασικών σκοπών της να καταφέρει να ενισχύσει την θέση της στην εδώ αγορά, όπου για το προηγούμενο έτος καταγράφει οριακή πτώση και το ίδιο «μοτίβο» αναμένεται να συνεχισθεί για το «τρέχον». Παράλληλα, θα προσπαθήσει να «πατήσει πόδι» στην αγορά του«greek style yogurt», προϊόν το οποίο αποτελεί «αιχμή του δόρατος» για ισχυρούς ελληνικούς ομίλους, όπως οι ΦΑΓΕ, Όλυμπος, Κρι Κρι και Vivartia και συνδυάζεται με ευαίσθητες «πτυχές», την ελληνικότητα των πρώτων υλών και της πατέντας του.
Η «ΝΙΚΗ» ΤΗΣ ΦΑΓΕ
Τα πράγματα έγιναν δυσκολότερα από τη νέα δικαστική νίκη της ΦΑΓΕ κατά της τουρκικής «Chobani» στην Βρετανία, όπου αποφασίσθηκε τελεσίδικα ότι το «greek style yogurt» πρέπει να παρασκευάζεται στην Ελλάδα.
Έτσι, «διάφορα σενάρια» της ιστορίας φαίνεται να «στερούνται βάσης».
Θα βρεθεί π.χ. κάποιος …ανταγωνιστής της Danone στην Ελλάδα διατεθειμένος να «στηρίξει» τα σχέδια της ή έστω με το δέλεαρ ενός καλού deal;
Δεύτερον, το πιο πρόσφατο σενάριο αφορούσε το ενδεχόμενο εξαγοράς της προβληματικής ΑΓΝΟ από τους Γάλλους, που διαψεύσθηκε και τώρα η τελευταία βρίσκεται σε συζητήσεις με τον επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη (που ζητάει «κούρεμα» χρεών), άρα η συγκεκριμένη εκδοχή εγκαταλείπεται. Θα επιδιώξει η Danone ένα πιο ηχηρό deal και με ποιες πιθανότητες θετικής εξέλιξης;
Τρίτο ερώτημα, η δημιουργία μονάδας παραγωγής της Danone στην Ελλάδα, σενάριο που εμφανίσθηκε πριν μερικούς μήνες πάλι, μα ουδέποτε επιβεβαιώθηκε στην πράξη…
«Κλειστές πόρτες», λοιπόν, για τον «κολοσσό» της Danone στην Ελλάδα, προς το παρόν και θα φανεί από τα γεγονότα αν θα «ανοίξουν» και πότε, ως προς τις νέες βλέψεις της για την αγορά.
Στις φήμες περί αποχώρησης της Danone από την Ελλάδα, ο CEO Χάρης Φεύγας «απάντησε» με την ανακοίνωση της διεύρυνσης της προϊοντικής «γκάμας» της, τις επενδύσεις σε νέα προϊόντα, την ενίσχυση της σειράς Activia κ.α. και απομένει να διαπιστωθούν τα επόμενα «βήματα» της…