Tο διαζύγιο μεταξύ Toshiba και Intersys μπορεί να προκάλεσε αίσθηση στην αγορά ηλεκτρονικών ειδών και να εμφανίστηκε ως «ιαπωνικό χτύπημα» στην ελληνική εταιρία, αλλά το παρασκήνιο γύρω από την υπόθεση δίνει άλλη διάσταση.
Όπως λέγεται, τα οφέλη από τη συνεργασία για την Intersys, -από τις μεγαλύτερες και πλέον έμπειρες «δυνάμεις» του χώρου- είχαν φτάσει και λόγω της κρίσης στα όριά τους, γι αυτό και ήταν εκείνη που πήρε την πρωτοβουλία να ρίξει τους τίτλους τέλους σε μια σχέση που κράτησε 18 ολόκληρα χρόνια.
Aυτό για τους γνωρίζοντες δεν ήταν έκπληξη, όπως ούτε και το «μοίρασμα» της αντιπροσώπευσης της Canon με την InfoQuest, (η Intersys κρατάει τα επαγγελματικά μηχανήματα και το σέρβις) καθώς ο Nίκος Παπανδρέου είχε προετοιμάσει το επόμενο «χτύπημα» ή αν θέλετε τη «διάδοχη κατάσταση» που σηματοδότησε τη νέα στρατηγική της εταιρίας με τη στροφή και στο χώρο των λευκών συσκευών.
Tο δυνατό του χαρτί εδώ, η Haier, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής οικιακών συσκευών στον κόσμο, που μαζί με τις Telefunken και Hisense βάζουν την Intersys σε ένα νέο πεδίο δραστηριοποίησης. Έτσι, παράλληλα με τα γνωστά προϊόντα των Pioneer, Olympus, Duracell, Oce, TomTom διευρύνει την προιοντική γκάμα της με αιρ κοντίσιον, ψυγεία, πλυντήρια κλπ, βάζοντας στο παιχνίδι και τις τηλεοράσεις Telefunken που έχουν ήδη κατακτήσει, όπως αναφέρουν κύκλοι της εταιρίας, σημαντικό μερίδιο αγοράς.
H κίνηση μπορεί να «αντισταθμίζει» τις απώλειες από την Toshiba, αλλά το ερώτημα είναι αν θα αποδειχθεί αρκετή για να βάλει φρένο στην καθοδική πορεία της εταιρίας (μείωση τζίρου στα 35 εκ. και ζημιές 965.000 το 2012) που, όπως και οι άλλες του χώρου, «νιώθουν στο πετσί τους» τις συνέπειες της ύφεσης και της κατακρήμνισης στην αγορά ηλεκτρονικών ειδών που μόνο πέρυσι κατέγραψε πτώση 8%. Tα πρώτα μηνύματα δείχνουν τάσεις ανάκαμψης, αλλά το όλο «στοίχημα» θα κριθεί στη συνέχεια.