Mετά το «ναυάγιο» της επένδυσης των 78 εκατ. ευρώ, για την δημιουργία του εμπορικού κέντρου στο Γαλάτσι, από την κοινοπραξία του ομίλου Χαραγκιώνη και της πορτογαλικής Sonae Sierra, η οποία επέστρεψε το Ολυμπιακό ακίνητο στο Δημόσιο, ο Θεόδωρος Χαραγκιώνης στρέφει το «βλέμμα» του στον Πειραιά.
Σε μια περιοχή, όπου επίσης αντιμετωπίζει σημαντικά «αγκάθια» και ειδικότερα με την αξιοποίηση της έκτασης του ΧΡΩΠΕΙ, για την οποία εδώ και πολλά χρόνια βρίσκεται σε διαμάχη με τους τοπικούς φορείς και μερίδα κατοίκων που δεν επιθυμούν την δημιουργία mall.
Όμως, ο επιχειρηματίας σύμφωνα με πληροφορίες, βάζει νέα «ρότα» και για ένα άλλο φιλέτο στον Πειραιά, διεκδικώντας εκ νέου μια θέση μεταξύ των «μνηστήρων» για το… στοιχειωμένο από το 2009 mega- mall στον σταθμό του ΟΣΕ, το οποίο φαίνεται πλέον πιο πιθανό να αποκτά «σάρκα και οστά» μέσα στο 2014.
Πρόκειται για μια «δεύτερη ευκαιρία» στον Θεόδωρο Χαραγκιώνη για το «φιλέτο» του ΟΣΕ, το οποίο διεκδίκησε σθεναρά προ 5ετίας κόντρα σε άλλους ισχυρούς αντιπάλους, χωρίς να «καρποφορήσει» η προσπάθεια, λόγω των σφοδρών αντιδράσεων από διάφορες πλευρές.
Τώρα, οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι η ΓΑΙΑΟΣΕ σκέφτεται να προχωρήσει στο «επόμενο βήμα» μέσα στον Απρίλιο, δηλαδή εντός 2μήνου.
Βασική προϋπόθεση για να συμβεί αυτό, να πάψει η εκκρεμότητα της ψήφισης Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, που θα ξεκαθαρίζει τις χρήσεις γης και θα επιτρέπει την χωροθέτηση εμπορικών χρήσεων στον σταθμό κάτι που μέχρι σήμερα δεν προβλέπεται.
Η σχετική πράξη εκτιμάται ότι θα κατατεθεί στην Bουλή άμεσα, στον επόμενο μήνα και αν δεν προκύψουν νέα απρόοπτα ή ολιγωρίες οι εξελίξεις θα αρχίσουν να «τρέχουν» από τον Μάρτιο.
Τα γεγονότα θέτουν τους ενδιαφερομένους, ήδη, σε «θέσεις μάχης» και απομένει να διαπιστωθεί ποιοι όμιλοι ή κοινοπραξίες θα ανταποκριθούν στο «κάλεσμα» για το project των 60 εκατ. ευρώ.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη έρχεται σε μια χρονική στιγμή που ο Θεόδωρος Χαραγκιώνης έχει υποστεί «ήττα» στο Γαλάτσι και βρίσκεται πλέον σε διαμάχη με το Δημόσιο διεκδικώντας αποζημίωση 22 εκατ. ευρώ.
Ένα «ναυάγιο» που συνιστά πλήγμα για την εταιρία, με αποτέλεσμα ο επιχειρηματίας να στρέφει το ενδιαφέρον του σε νέα projects, τα οποία μπορούν να αποδώσουν σημαντικές υπεραξίες για τον όμιλό του.
Το νέο σχέδιο
Η ιστορία του Mall στον Πειραιά έχει έντονο παρελθόν. Το 2009 στην τελική φάση του πρώτου διαγωνισμού είχαν προεπιλεγεί τρία κοινοπρακτικά σχήματα: Ελλάκτωρ – Lamda Development, Τεχνική Ολυμπιακή- Ρlaza Centers και Ακροπόλ Χαραγκιώνης- Ιντρακάτ- Γαντζούλας.
Οι υποψήφιοι επενδυτές, όμως, «έκαναν πίσω» και δεν κατέθεσαν, τελικά, δεσμευτικές προσφορές, παρότι αρχικά εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το project.
Αιτία ήταν τότε, η… εκ των υστέρων διαφωνία των υποψηφίων επενδυτών για όρους του διαγωνισμού, όπως π.χ. το «αίτημα» τους για έναν επιπλέον όροφο και μεγαλύτερη δόμηση.
Το σχέδιο «μιλάει», όπως λέγεται, για ένα εμπορικό κέντρο που θα εκτείνεται σε 4 ή 5 ορόφους πάνω από την αποβάθρα του σιδηροδρομικού σταθμού και θα φιλοξενεί καταστήματα, εστιατόρια, αναψυκτήρια, συνεδριακούς χώρους, θέσεις στάθμευσης, κ.λ.π., με συνολική δόμηση 37.000 τ.μ.
Ο ανάδοχος αναμένεται να αναλάβει την διαχείρισή του για διάστημα 30 ετών με δυνατότητα ανανέωσης, όροι που εφόσον επισημοποιηθούν θα μπουν στο «μικροσκόπιο» των κατασκευαστών.