Σε συμφωνία για την ανάπτυξη σημείων φόρτισης ηλεκτρικού ρεύματος και υδρογόνου σε ολόκληρη την περιοχή τα επόμενα χρόνια κατέληξαν οι διαπραγματευτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε μια προσπάθεια να βοηθήσουν στην προώθηση της μετάβασης από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη μέλη κατέληξαν αργά το βράδυ σε συμφωνία για τη δημιουργία σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης για τα αυτοκίνητα τουλάχιστον κάθε 60 χιλιόμετρα (37 μίλια) σε βασικούς οδικούς άξονες έως το 2026 και για τα φορτηγά ανά 120 χιλιόμετρα – οι μισοί από τους οποίους θα πρέπει να έχουν εγκατασταθεί έως το 2028. Μέχρι το 2031, οι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου θα πρέπει να αναπτύσσονται τουλάχιστον κάθε 200 χιλιόμετρα.
Η συμφωνία έρχεται την ίδια εβδομάδα που επιτεύχθηκε συμφωνία-ορόσημο για να διασφαλιστεί ότι όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην ΕΕ θα είναι απαλλαγμένα από εκπομπές ρύπων έως το 2035. Η έλλειψη υποδομών φόρτισης θεωρείται ως ένας από τους κύριους παράγοντες που εμποδίζουν τη μετάβαση αυτή, με τους οδηγούς να επικαλούνται την έλλειψη εμβέλειας.
Οι νέοι κανόνες θα «διασφαλίσουν ότι η οδήγηση και η φόρτιση ενός αυτοκινήτου νέας γενιάς είναι τόσο απλή και βολική όσο και ενός που εξαρτάται από τη βενζίνη», δήλωσε ο Ισμαήλ Ερβτουνγκ, ο νομοθέτης που είναι υπεύθυνος για τις διαπραγματεύσεις. «Πρέπει να βοηθήσουμε στην απεξάρτηση του τομέα των μεταφορών, ο οποίος εξακολουθεί να ευθύνεται για ένα τεράστιο μέρος των εκπομπών».
Η ΕΕ θέλει επίσης να διασφαλίσει ότι το 90% των βαρέων οχημάτων θα έχουν μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2040.