Οι λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ μειώθηκαν περισσότερο από το αναμενόμενο τον Μάρτιο, καθώς οι καταναλωτές μείωσαν τις αγορές οχημάτων και άλλων ειδών μεγάλης αξίας, σε μία εξέλιξη που υποδηλώνει ότι η οικονομία χάνει τη δυναμική της στο τέλος του πρώτου τριμήνου λόγω αυξημένων επιτοκίων.
Ειδικότερα, οι λιανικές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 1% τον περασμένο μήνα, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εμπορίου. Την ίδια ώρα ωστόσο, αναθεωρήθηκαν ανοδικά τα στοιχεία για τον Φεβρουάριο, σε πτώση κατά 0,2% αντί του 0,4% που είχε εκτιμηθεί αρχικά.
Σε κάθε περίπτωση, για τον Μάρτιο οικονομολόγοι που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Reuters προέβλεπαν μείωση των λιανικών πωλήσεων κατά 0,4% – αλλά με ένα μεγάλο εύρος εκτιμήσεων, από άνοδο 0,3% έως πτώση 1,5%.
Σημειώνεται ότι πρόκειται για τη δεύτερη συνεχόμενη μηνιαία πτώση, έπειτα από μία απότομη άνοδο που είχαν παρουσιάσει οι λιανικές πωλήσεις τον Ιανουάριο.
Εξαιρουμένων αυτοκινήτων, βενζίνης, οικοδομικών υλικών και υπηρεσιών τροφίμων, στο λεγόμενο δομικό μέρος του δείκτη, οι λιανικές πωλήσεις υποχώρησαν κατά 0,3% τον Μάρτιο, μετά την αύξηση κατά 0,5% που είχαν παρουσιάσει τον Φεβρουάριο.
Οι δομικές λιανικές πωλήσεις θεωρείται ότι αντιπροσωπεύουν καλύτερα τη συνιστώσα των καταναλωτικών δαπανών του ΑΕΠ και, παρά την πτώση του Μαρτίου, η άνοδος που σημείωσαν τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο θέτουν τις καταναλωτικές δαπάνες σε καλό δρόμο ώστε να εμφανίσουν επιτάχυνση στο πρώτο τρίμηνο.
Σημειώνεται ότι οι καταναλωτικές δαπάνες, οι οποίες αντιπροσωπεύουν περισσότερα από τα 2,3 της οικονομικής δραστηριότητας των ΗΠΑ, είχαν αυξηθεί με τον χαμηλότερο ρυθμό των τελευταίων 2-1/2 ετών στο τέταρτο τρίμηνο του 2022.