Ο αριθμός των αεροπορικών αποσκευών που δεν έφτασαν στον αποδέκτη τους αυξήθηκε κατά τρία τέταρτα από το 2021 έως το 2022 σε 7,6 αποσκευές ανά 1.000 επιβάτες, καθώς η αεροπορική κίνηση ανακάμπτει μετά την πανδημία.
Η έλλειψη ειδικευμένου προσωπικού, η επανέναρξη των διεθνών ταξιδιών και η συμφόρηση στα αεροδρόμια οδήγησαν στην «εκθετική» αύξηση των ποσοστών κακής διαχείρισης αποσκευών, αγγίζοντας υψηλό δεκαετίας, 26 εκατομμυρίων αποσκευών.
Η άνοδος αυτή ήρθε παρά την πτώση άνω του ενός δισεκατομμυρίου επιβατών σε 3,42 δισεκατομμύρια πέρυσι σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την Covid το 2019, σύμφωνα με την εταιρεία παροχής αεροπορικών πληροφοριακών δεδομένων Sita.
Το ποσοστό λανθασμένων χειρισμών του 2022 ήταν αυξημένο κατά 75% σε σχέση με το προηγούμενο έτος λόγω της πίεσης των ελλείψεων προσωπικού στη μετά covid ανάκαμψη της κίνησης.
Το ποσοστό των αποσκευών που καθυστέρησαν κατά τη μεταφορά αυξήθηκε στο 42%, που αποδίδεται στην ανάκαμψη των διεθνών και μεγάλων ταξιδιών, που οδήγησε σε σφάλματα φόρτωσης και σε μεγαλύτερα ποσοστά λανθασμένου χειρισμού. Η πιθανότητα κακού χειρισμού μιας τσάντας σε διεθνή δρομολόγια ήταν περίπου οκτώ φορές μεγαλύτερη από ό,τι στις εσωτερικές γραμμές. Η αποτυχία φόρτωσης αποσκευών αντιπροσώπευε το 18% όλων των αποσκευών που δεν χειρίστηκαν σωστά το 2022.
Οι επιβάτες που πετούσαν στην Ευρώπη ήταν πιο επιρρεπείς στην απώλεια αποσκευών σε σύγκριση με άλλα μέρη του κόσμου. Συνολικά χάθηκαν 15,7 αποσκευές ανά 1.000 επιβάτες στην Ευρώπη έναντι 6,35 στη Βόρεια Αμερική και 3,04 στην Ασία.
Τα σφάλματα φόρτωσης υπερδιπλασιάστηκαν σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αντιπροσωπεύοντας το 9% όλων των καθυστερημένων αποσκευών το 2022. Οι καθυστερημένες αποσκευές αντιπροσώπευαν το 80% των συνολικών αποσκευών υπό λάθος χειρισμό, ενώ οι χαμένες και κλεμμένες αποσκευές αυξήθηκαν στο 7%, κια αυτές που είχαν παραβιαστεί για κλοπή μειώθηκαν στο 13%, διαπίστωσε η έρευνα της Sita.
«Σαφώς, καθώς ο κλάδος αντιμετώπιζε την επιστροφή της επιβατικής κίνησης το 2022, τα ποσοστά λανθασμένου χειρισμού αποσκευών κορυφώθηκαν. Ωστόσο, παρά το γεγονός αυτό, η μεγαλύτερη εστίαση στην ψηφιοποίηση και τον αυτοματισμό προσφέρει ευκαιρίες βελτίωσης της λειτουργικής αποτελεσματικότητας, οδηγώντας σε καλύτερες εμπειρίες επιβατών και μειωμένο κόστος», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Sita David Lavorel.