Συνεχίζονται για 13η μέρα οι απεργιακές κινητοποιήσεις των πιλότων της Air France. Το κόστος της απεργίας για την εταιρεία υπερβαίνει πλέον τα 250 εκατομμύρια ευρώ, ενώ οι πιλότοι προβάλουν και νέα αιτήματα.
Στο ερώτημα, τι διεκδικούν οι γάλλοι πιλότοι της Air France, ερώτημα που θέτουν όλοι οι ταλαιπωρημένοι ταξιδιώτες στα αεροδρόμια, η απάντηση συνοψίζεται σε μια φράση: τη διατήρηση των προνομίων τους. Σε μια εποχή που οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους κερδίζουν όλο και περισσότερο τους αιθέρες, η Air France μπήκε πέρυσι στο παιγνίδι καθυστερημένα, ιδρύοντας την θυγατρική εταιρεία χαμηλού κόστους Transavia -France για τις εσωτερικές πτήσεις. Παράλληλα, για τις διεθνείς πτήσεις, σχεδίαζε τη δημιουργία της Transavia- Europe, με έδρα την Πορτογαλία.
Στην αρχή της απεργίας, οι πιλότοι ζήτησαν να ακυρωθεί το σχέδιο για την συγκρότηση της Transavia- Europe, φοβούμενοι ότι οι προσλήψεις θα γίνονταν σύμφωνα με το πορτογαλικό δίκαιο και ότι η Air France θα έχανε πτήσεις στην Ευρώπη. Μετά από 10 μέρες σκληρής απεργίας, τελικά οι πιλότοι νίκησαν και η διεύθυνση απέσυρε την Πέμπτη το σχέδιο Transavia- Europe.
Κάθε μέρα απεργίας κοστίζει στην Air France 15 με 20 εκατ. ευρώ
Και ενώ οι πάντες περίμεναν τη λήξη της απεργίας, οι πιλότοι έβγαλαν από το μανίκι τους νέο αίτημα, απαιτώντας μια ενιαία συλλογική σύμβαση για όλους τους πιλότους, με τα ίδια προνόμια και για τη χαμηλού κόστους Transavia -France.
«Αίτημα ασυμβίβαστο με το μοντέλο χαμηλού κόστους» έσπευσε να σχολιάσει ο πρωθυπουργός Μανουέλ Βαλς, που χαρακτήρισε «εγωιστική» τη στάση των πιλότων, και «ανυπόφορη» πλέον την απεργία αυτή, που «θέτει σε κίνδυνο την ίδια την ύπαρξη της εταιρείας». Κάθε μέρα απεργίας κοστίζει για την Air France 15 με 20 εκατ. ευρώ που σημαίνει ήδη ζημιά της τάξεως των 250 εκατ. ευρώ.
Σήμερα η διαπραγμάτευση μοιάζει να έχει παγώσει και δεν αποκλείεται η συνέχιση της απεργίας έως την ερχόμενη Τρίτη, σύμφωνα με τη σχετική προειδοποίηση από το συνδικάτο των πιλότων. Ολυμπία Τσίπηρα, Παρίσι.