Την εκτίμηση ότι το ελληνικό F-16 αντιμετώπισε «ολοφάνερα κάποιο τεχνικό πρόβλημα» εξέφρασε πηγή προσκείμενη στο υπουργείο Άμυνας της Γαλλίας τονίζοντας ότι το δυστύχημα στο οποίο σκοτώθηκαν έντεκα σημειώθηκε την ώρα που γαλλικά αεροπλάνα που συμμετείχαν στην ίδια νατοϊκή άσκηση ετοιμάζονταν να απογειωθούν.
«”Κατά την απογείωση, το F-16 αντιμετώπισε ολοφάνερα κάποιο τεχνικό πρόβλημα. Ξέφυγε καθαρά από την πορεία του, κατά 90 μοίρες, και προσέκρουσε στα γαλλικά αεροπλάνα που ετοιμάζονταν να απογειωθούν», εξήγησε η πηγή αυτή.
Από το δυστύχημα σκοτώθηκαν επιτόπου οι δύο Έλληνες πιλότοι και οκτώ Γάλλοι στρατιωτικοί. Άλλος ένας Γάλλος πέθανε λίγο αργότερα στο νοσοκομείο Λα Παθ της Μαδρίτης όπου είχε μεταφερθεί για να νοσηλευτεί στη μονάδα εγκαυμάτων.
«Τα αεροπλάνα ήταν γεμάτα με κηροζίνη και τριγύρω υπήρχε πολύς κόσμος», γεγονός που εξηγεί τον υψηλό αριθμό των θυμάτων από το δυστύχημα το οποίο σημειώθηκε ενώ «δύο Μιράζ 2000-5 βρίσκονταν ήδη στον αέρα», συνέχισε η πηγή του γαλλικού υπουργείου.
Από το περιβάλλον του Γάλλου υπουργού Άμυνας Ζαν-Ιβ Λε Ντριάν έγινε επίσης γνωστό ότι τουλάχιστον ένας από τους Γάλλους πιλότους βρισκόταν ήδη μέσα στο κόκπιτ του αεροσκάφους του.
Σε ένα μέρος της ζώνης όπου σημειώθηκε το δυστύχημα έχει απαγορευτεί η πρόσβαση καθώς σημειώθηκε διαρροή μιας τοξικής ουσίας, της υδραζίνης, από τις δεξαμενές καυσίμων του F-16.
Για τα αίτια του δυστυχήματος διεξάγονται ήδη πολλές έρευνες, δικαστικές και τεχνικές. Η Γαλλία έχει στείλει στο Λος Γιάνος ψυχολόγους και δύο μέλη της Υπηρεσίας Ερευνών Δυστυχημάτων του Αμυντικού Τομέα (BEAD Air).