Στο cockpit το μυστικό της πτώσης
Περιπλέκονται οι πληροφορίες γύρω από τα αίτια του δυστυχήματος του μοιραίου Airbus, που παρέσυρε στο θάνατο 150 ψυχές.
Οι έρευνες συνεχίζονται γύρω από την εξιχνίαση του μυστηρίου που καλύπτει την πτώση του Airbus A 320 στις γαλλικές Άλπεις και σύμφωνα με τα διεθνή μέσα κατέφτασαν και τα πρώτα στοιχεία από τη μελέτη του μαύρου κουτιού του αεροπλάνου.
Η συντριβή του αεροπλάνου της Germanwings ίσως να οφείλεται σε απόφαση αυτοκτονίας του συγκυβερνήτη που έμεινε κλειδωμένος στο πιλοτήριο, εκτιμούν Γάλλοι ειδικοί που μιλούν στο AFP.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ για να αρχίσει το αεροπλάνο πορεία καθόδου επί 11 λεπτά, μία κανονική προσγείωση δηλαδή, πρέπει να γίνουν συνειδητές και πολύ προσεκτικές κινήσεις μέσα στο πιλοτήριο.
Για την ακρίβεια οι Γάλλοι ειδικοί αναφέρουν ότι μόνο δύο λόγοι μπορούν να συντρέχουν με δεδομένο ότι ο συγκυβερνήτης έμεινε μόνος του στο πιλοτήριο: ή ήθελε να αυτοκτονήσει ή αρρώστησε ξαφνικά. Ωστόσο προσθέτουν ότι το ενδεχόμενο ασθένειας είναι σχεδόν απίθανο γιατί οι προσεκτικοί χειρισμοί που απαιτούνται για να αρχίσει να προσγειώνεται το Airbus δεν θα μπορούσαν να γίνουν από έναν άνθρωπο που παρουσίασε ξαφνικό πρόβλημα υγείας.
Το να πετάξεις κατευθείαν πάνω στο βουνό δεν βγάζει νόημα, αναφέρει εις εκ των ειδικών και συνεχίζει: «Είτε πρόκειται για μία μη φυσιολογική αλλά απολύτως συνειδητή απόφαση των πιλότων, είτε δείχνει ότι δεν μπορούσαν να αντιδράσουν στην πτώση για κάποιο λόγο».
Οπως αναφέρει το AFP οι ήχοι μέσα στο πιλοτήριο που καταγράφηκαν στο μαύρο κουτί είναι καθαροί: «Στην αρχή της πτήσης ακούς το πλήρωμα να μιλάει φυσιολογικά. Μετά ακούς το ένα κάθισμα να πηγαίνει προς τα πίσω, την πόρτα να ανοίγει και μετά να κλείνει. Μετά δεν ξανακούγονται ομιλίες μέχρι να γίνει η συντριβή». Σύμφωνα με τους New York Times που πρώτοι αποκάλυψαν το περιεχόμενο του μαύρου κουτιού, ο κυβερνήτης μάταια προσπαθούσε να ανοίξει την πόρτα και να μπει στο πιλοτήριο.Το σήμα κινδύνου ακούγεται όταν το αεροπλάνο πλησιάζει το βουνό.
Την ίδια ώρα αξίζει να σημειωθεί πως ακόμη και τρία 24ωρα μετά την τραγωδία λίγες έως ανύπαρκτες είναι οι πληροφορίες για τους δύο πιλότους της μοιραίας πτήσης. Τα ονομάτά τους δεν έχουν δοθεί ακόμη στη δημοσιότητα ενώ το μόνο που έχει γίνει γνωστό είναι πως ο κυβερνήτης είχε δέκα εμπειρία στην αεροπορική εταιρεία Lufthansa και περισσότερες από 6.000 ώρες πτήσης σε αεροσκάφη Airbus στο ενεργητικό του.
Η Lufthansa ανακοίνωσε ότι ο συγκυβερνήτης ο οποίος είχε μείνει στο πιλοτήριο είχε προσληφθεί από την Germanwings το φθινόπωρο του 2013 και είχε στο ενεργητικό του 630 ώρες πτήσεις. Eπίσης, εκτός από τις λίγες ώρες πτήσης στο ενεργητικό του όπως έχει γίνει γνωστό είχε εκπαιδευτεί από τη Lufthansa στη Βρέμη.
Ο ένας πιλότος είχε κλειδωθεί έξω από το πιλοτήριο
Σύμφωνα με έναν από τους ερευνητές, αρχικά υπάρχει μια «χαλαρή συζήτηση» μεταξύ των πιλότων, μέχρι που ένας από αυτούς βγήκε από το πιλοτήριο και δεν κατάφερε ποτέ να ξαναμπεί. Η πόρτα ήταν κλειδωμένη. Εκείνος άρχισε να χτυπάει, αλλά δεν πήρε ποτέ απάντηση και στη συνέχεια προσπάθησε να τη σπάσει.
Ένας εκ των ερευνητών, που ζήτησε να μην αποκαλυφθεί το όνομά του λόγω της συνεχιζόμενης έρευνας, δήλωσε στους New York Times: «Ακούς τον πιλότο απ’ έξω να χτυπάει ελαφρά την πόρτα χωρίς να παίρνει απάντηση. Και ύστερα χτυπά δυνατότερα, χωρίς πάλι να παίρνει απάντηση. Δεν παίρνει ποτέ απάντηση… μπορείς να τον ακούσεις να προσπαθεί να σπάσει την πόρτα».
Τα δραματικά, όπως φαίνεται, ντοκουμέντα του μαύρου κουτιού, αναμένεται να αποκαλύψουν πτυχές από το τι διαδραματίστηκε πριν το μοιραίο αεροπλάνο πέσει και παρασύρει στο θάνατο 150 άτομα.
Το μόνο που έχει ειπωθεί μέχρι τώρα με βεβαιότητα από τους εμπειρογνώμονες και τους ερευνητές είναι πως μέχρι και πριν την πτώση, δεν είχε σημειωθεί έκρηξη στον αέρα.
Στο σημείο της συντριβής αναμένονται σήμερα Ισπανοί συγγενείς των θυμάτων της μοιραίας πτήσης. Οι περισσότεροι θα μεταβούν αρχικά στη Μασσαλία με ειδική πτήση της Lufthansa, ενώ δεκατέσσερις πραγματοποίησαν ολονύχτιο ταξίδι με λεωφορείο, προκειμένου να βρίσκονται στην περιοχή το μεσημέρι της Πέμπτης.
Πρώτη Καταχώρηση: Πέμπτη, 26. 03. 2015 – 07:47