Το σήμα το οποίο εντοπίστηκε από το γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό στη Μεσόγειο, στην περιοχή όπου συνετρίβη την 19η Μαΐου το αεροσκάφος Airbus A320 της EgyptAir που εκτελούσε την πτήση MS804 από το Παρίσι στο Κάιρο, ανήκει πράγματι στο ένα από τα μαύρα κουτιά του αεροπλάνου των αιγυπτιακών αερογραμμών, σύμφωνα με τους ερευνητές της γαλλικής υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας.
«Το σήμα από τη συσκευή εντοπισμού του ενός καταγραφέα δεδομένων πτήσης μπόρεσε να εντοπιστεί από τον εξοπλισμό της εταιρείας Alseamar που είναι ανεπτυγμένο στο σκάφος Laplace του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού», επιβεβαίωσε σε μια ανακοίνωσή του ο Ρεμί Ζουτί, διευθυντής του Γραφείου Ερευνών και Αναλύσεων (BEA).
«Ο εντοπισμός αυτού του σήματος είναι ένα πρώτο βήμα», πρόσθεσε ο ίδιος.
Έγινε «βάσει της ανάλυσης των διαθέσιμων δεδομένων από τα ραντάρ και του σήματος της συσκευής εντοπισμού σε περίπτωση κινδύνου, που επέτρεψαν να προσδιοριστεί μια περιοχή έρευνας κατά προτεραιότητα και (πλέον) αναπτύσσονται μέσα (στην περιοχή αυτή). Το έργο αυτό εκτελείται σε στενή συνεργασία με τις αιγυπτιακές αρχές», διευκρίνισε ο Ζουτί.
Οι αιγυπτιακές αρχές είχαν ανακοινώσει λίγη ώρα νωρίτερα τον εντοπισμό από ένα πλοίο του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού ενός «σήματος που πιθανόν εκπέμπεται» από το ένα από τα δύο μαύρα κουτιά του A320 της EgyptAir.
Σύμφωνα με το υπουργείο Πολιτικής Αεροπορίας της Αιγύπτου, η επιχείρηση για την ανέλκυση των δύο μαύρων κουτιών του αεροπλάνου αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον μία εβδομάδα, καθώς αναμένεται να φθάσει εκεί ένα πλοίο με ειδικευμένο εξοπλισμό για τον σκοπό αυτό.
Το Laplace, ένα πλοίο υδρογραφικών ερευνών του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού, έφθασε χθες Τρίτη στη θαλάσσια περιοχή όπου πιστεύεται ότι κατέπεσε το A320 της EgyptAir για να συμμετάσχει στις έρευνες για τον εντοπισμό των μαύρων κουτιών του αεροπλάνου, στα ανοικτά των αιγυπτιακών ακτών.
Πέρα από τους τρεις Γάλλους ερευνητές της BEA οι οποίοι έσπευσαν στο Κάιρο, συνοδευόμενοι από έναν ειδικό της Airbus, για να συμμετάσχουν στην έρευνα για τον προσδιορισμό των αιτίων της καταστροφής, δύο στελέχη της BEA βρίσκονται στο Laplace.
Το σκάφος αυτό διαθέτει τρεις ειδικές συσκευές DETECTOR-6000 της εταιρείας Alseamar, οι οποίες μετά την εμβύθισή τους μπορούν να εντοπίσουν τα «πινγκ» (τα ηχητικά σήματα) των μαύρων κουτιών σε βάθος έως και 4.000 ή ακόμη και 5.000 μέτρων.