Με στόχο την καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, η οποία έχει γίνει πονοκέφαλος για την κυβέρνηση της Βρετανίας, οι πωλήσεις νέων βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων οχημάτων θα απαγορευτεί το 2040. Δέκα χρόνια αργότερα, τα ρυπογόνα αυτά οχήματα θα πρέπει να έχουν αποσυρθεί πλήρως από τους δρόμους.
Η εξαγγελία έρχεται λίγες εβδομάδες μετά την αντίστοιχη ανακοίνωση της Γαλλίας, ενώ γερμανικές πόλεις όπως η Στουτγάρδη και το Μόναχο εξετάζουν την απαγόρευση ορισμένων ντιζελοκίνητων οχημάτων.
Σύμφωνα με τη Greenpeace, η Ινδία, η Ολλανδία και η Νορβηγία εξετάζουν το ενδεχόμενο αντίστοιχων απαγορεύσεων το 2030.
Η ατμοσφαιρική ρύπανση εκτιμάται ότι προκαλεί 40.000 θανάτους το χρόνο στη Βρετανία και η κυβέρνηση δέχεται πιέσεις έπειτα από δικαστικές ήττες σε αγωγές που υπέβαλαν περιβαλλοντικές οργανώσεις.
Το σκάνδαλο της Volkswagen ενίσχυσε εξάλλου τις ανησυχίες για τις εκπομπές των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων.
Πριν από τις εκλογές του Ιουνίου, το κυβερνών κόμμα των Συντηρητικών είχε υποσχεθεί να μηδενίσει τις εκπομπές των ΙΧ και των φορτηγών μέχρι το 2040, υπενθυμίζει το Reuters.
«Σήμερα επιβεβαιώνουμε πως αυτό σημαίνει ότι μέχρι το 2040 δεν πρέπει να υπάρχουν νέα οχήματα ντίζελ ή βενζίνης στους δρόμους» δήλωσε στο BBC ο υπουργός Περιβάλλοντος Μάικλ Γκόουβ.
Μέχρι στιγμής πάντως δεν φαίνεται να έχει διευκρινιστεί αν η απαγόρευση θα αφορά και τα υβριδικά οχήματα, τα οποία συνδυάζουν ηλεκτροκινητήρα και κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ο Γκόουβ ανέφερε ακόμα ότι η κυβέρνηση θα διαθέσει 200 εκατομμύρια λίρες για να βοηθήσει τις τοπικές αρχές να περιορίσουν την κίνηση ντιζελοκίνητων οχημάτων σε δρόμους υψηλού κυκλοφοριακού φόρτου.
Νωρίτερα τον Ιούλιο, η Volvo έγινε η πρώτη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία που ανακοινώνει ότι θα καταργήσει σταδιακά τα μοντέλα που κινούνται αποκλειστικά με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Από το 2019, όλα τα μοντέλα της θα είναι υβριδικά ή ηλεκτρικά.