Σπατάλες στην αναβάθμιση λογισμικών σε γερμανικές φρεγάτες διαπιστώνει το Γερμανικό Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.
Το συνολικό κόστος πενταπλασιάστηκε από 6 σε 30 εκατομμύρια ανά φρεγάτα, αναφέρεται σε σχετική έκθεση, όπως γράφει η Deutsche Welle.
Τεθωρακισμένα, ελικόπτερα διάσωσης, μεταγωγικά αεροσκάφη, εκτοξευτήρες πυραύλων ακόμα και leasing ισραηλινών drones ζητά η γερμανίδα υπουργός Άμυνας Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν για τον εκσυγχρονισμό των γερμανικών ενόπλων δυνάμεων. Την ίδια στιγμή ο εντεταλμένος Άμυνας της γερμανικής κυβέρνησης Χανς Πέτερ Μπάρτελς κάνει λόγο για σημαντικά ελλείμματα στον εξοπλισμό του γερμανικού στρατού υπενθυμίζοντας ότι από το 2014 η Bundeswehr έχει αναλάβει τόσο την υπεράσπιση νατοϊκών εδαφών στην Ευρώπη, όσο και τις αποστολές στο εξωτερικό, όπως πχ. στο Αφγανιστάν. Ο προϋπολογισμός για τις προμήθειες αυτές υπολογίζεται σε μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Ο Χανς Πέτερ Μπάρτελς ωστόσο επικαλείται την εξαιρετική κατάσταση των γερμανικών δημοσίων οικονομικών και διερωτάται «αν όχι τώρα, τότε πότε»;
Στην έκθεση αξιολόγησης των δημοσίων δαπανών για το 2017, το γερμανικό λογιστήριο του κράτους κάνει λόγο ωστόσο για σπατάλες στο χώρο της Άμυνας. Στην έκθεση που δημοσιεύεται σήμερα αναφέρονται δύο περιπτώσεις: η πρώτη αφορά την αναβάθμιση συστημάτων πληροφορικής σε φρεγάτες του πολεμικού ναυτικού και η δεύτερη την υπερβολικά περιορισμένη χρήση των προσομοιωτών πτήσης για τους πιλότους του Eurofighter.
Ως προς τις φρεγάτες, το Γερμανικό Γενικό Λογιστήριο του Κράτους κάνει λόγο για προβληματικά συμβόλαια με τις εταιρίες που ανέλαβαν να επικαιροποιήσουν τα λογισμικά ελέγχου οπλικών συστημάτων, ραντάρ και αισθητήρων, ενώ παράλληλα επιρρίπτει στο υπουργείο Άμυνας αναποτελεσματικό ποιοτικό ελέγχο. Κατά συνέπεια, σημειώνει η γερμανική υπηρεσία, το συνολικό κόστος αναβάθμισης πενταπλασιάζεται από 6 σε συνολικά 30 εκατομμύρια ευρώ ανά φρεγάτα τύπου Brandenburg.
Όσον αφορά τους προσομοιωτές, η έκθεση για το 2017 επικρίνει ότι η γερμανική πολεμική αεροπορία δεν τους αξιοποιεί όσο θα όφειλε τη στιγμή μάλιστα που δεν έχει στη διάθεσή της όσα Eurofighter απαιτούνται για μια ολοκληρωμένη εκπαίδευση πιλότων. Ο επικεφαλής του γερμανικού δημοσίου λογιστηρίου Κάι Σέλερ τονίζει στην έκθεση ότι «η πολεμική αεροπορία θα έπρεπε να αξιοποιήσει κάθε δυνατότητα που παρέχεται για την άρτια εκπαίδευση των πιλότων. Το ΝΑΤΟ θέτει ως στόχο τις 180 ώρες πτήσης το χρόνο, από τις οποίες οι 40 μπορούν να γίνουν σε προσομοιωτές. Κατά μέσα όρο ωστόσο στη διετία 2015-2016 οι γερμανοί πιλότοι δεν εκπαιδεύθηκαν στα μηχανήματα περισσότερες από 30 ώρες. Η έκθεση καταλήγει ότι συνολικά το 2017 δεν αξιοποιήθηκαν 900 ώρες εκπαίδευσης σε προσομοιωτές, τις οποίες όμως το υπουργείο είχε προπληρώσει!