Το πρόγραμμα εργασίας για την πολιτική προώθησης του 2019, το οποίο προβλέπει τη διάθεση 191,6 εκατ. ευρώ για προγράμματα που έχουν επιλεγεί για συγχρηματοδότηση από την Ε.Ε. σε ό,τι αφορά τα γεωργικά προϊόντα διατροφής, ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πρόκειται για αύξηση του ποσού κατά 12,5 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το 2018.
Σύμφωνα με την Κομισιόν, 89 εκατ. ευρώ θα χορηγηθούν για εκστρατείες στις χώρες με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, όπως ο Καναδάς, η Κίνα, η Κολομβία, η Ιαπωνία, η Κορέα, το Μεξικό και οι Ηνωμένες Πολιτείες. Μέρος των χρημάτων θα διατεθεί για την προώθηση συγκεκριμένων προϊόντων, όπως οι επιτραπέζιες ελιές.
Στο εσωτερικό της Ε.Ε., δίνεται έμφαση σε εκστρατείες προώθησης των διαφόρων ευρωπαϊκών συστημάτων και σημάτων ποιότητας, όπως η προστατευόμενη ονομασία προέλευσης (ΠΟΠ), οι προστατευόμενες γεωγραφικές ενδείξεις (ΠΓΕ) και τα εγγυημένα παραδοσιακά ιδιότυπα προϊόντα (ΕΠΙΠ), καθώς και τα βιολογικά προϊόντα.
Επιπλέον, ένα ποσοστό της χρηματοδότησης προορίζεται για ορισμένους συγκεκριμένους τομείς, όπως το ρύζι από βιώσιμες καλλιέργειες και τα οπωροκηπευτικά. Τα τελευταία επιλέχθηκαν ειδικά με σκοπό την προώθηση της υγιεινής διατροφής μεταξύ των καταναλωτών της Ε.Ε.
Οι προσκλήσεις υποβολής προτάσεων για συγκεκριμένες εκστρατείες θα δημοσιευτούν τον Ιανουάριο του 2019. Κατά την Κομισιόν, θα απευθύνονται σε ευρύ φάσμα οργανισμών, όπως εμπορικές ενώσεις, οργανώσεις παραγωγών και ομάδες αρμόδιες για την προώθηση γεωργικών προϊόντων διατροφής.
Ο Επίτροπος Γεωργίας και Αγροτικής Ανάπτυξης Φιλ Χόγκαν δήλωσε σχετικά πως η Ευρώπη είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός ποιοτικών τροφίμων και ποτών στον κόσμο. «Είμαι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω ότι, δίνοντας ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στις προσπάθειες προώθησης το 2019, θα προβάλουμε περισσότερο αυτό το γεγονός τόσο στην ΕΕ όσο και σε τρίτες χώρες με υψηλό δυναμικό ανάπτυξης, προς όφελος των Ευρωπαίων γεωργών και παραγωγών γεωργικών προϊόντων διατροφής.
Η αύξηση του αριθμού των εμπορικών συμφωνιών μας συνεπάγεται περισσότερες ευκαιρίες για τους παραγωγούς μας, ενώ παράλληλα η Επιτροπή είναι αποφασισμένη να τους στηρίζει στην προώθηση και την εξαγωγή των προϊόντων τους», συμπλήρωσε ο κ. Χόγκαν.