Η ραγδαία επιβράδυνση στην ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου το β’ εξάμηνο του 2018, όπως αποτυπώνεται στις εμπορικές ροές στην Ασία, οφείλεται κυρίως στην υποχώρηση της εγχώριας ζήτησης στην Κίνα, αντί των αρνητικών επιπτώσεων από τους δασμούς που έχουν επιβληθεί εν μέσω της εμπορικής διένεξης ΗΠΑ-Κίνας, αναφέρει η Fitch Ratings σε ανάλυση της.
Με τις εμπορικές ροές μεταξύ των κρατών της Ασίας να επηρεάζονται πολύ λιγότερο από τους δασμούς που έχουν επιβάλει ΗΠΑ και Κίνα, αυτό δείχνει ότι η αποδυνάμωση της εγχώριας ζήτησης στην Κίνα αποτελεί τον βασικό παράγοντα για την πρόσφατη επιβράδυνση, σημειώνει η Fitch.
Ο οίκος σημειώνει ταυτόχρονα ότι η ανάπτυξη των εισαγωγών στην Κίνα πέρασε σε αρνητικό έδαφος στο τέλος του 2018, παρά την αύξηση των τιμών εισαγωγών. Αυτή είναι η πρώτη πτώση από το 2016 και αντανακλά την επιβράδυνση στις εγχώριες επενδύσεις και την ιδιωτική κατανάλωση.
Η Fitch επισημαίνει ακόμα ότι οι ΗΠΑ και η Ευρωζώνη γνωρίζουν επίσης μεγαλύτερη επιβράδυνση των εξαγωγών τους προς την Κίνα σε σύγκριση με τις συνολικές εξαγωγές τους. Ιδιαίτερα η Γερμανία έχει υποστεί μεγάλο πλήγμα από τη μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Κίνα, αν και για την Ευρωζώνη συνολικά, οι εξαγωγές έχουν επίσης επηρεαστεί από την υποχώρηση των πωλήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Τουρκία.
Τέλος, οι αμερικανικές εξαγωγές στην Κίνα έχουν υποχωρήσει ραγδαία τους τελευταίους μήνες, αν και οι διμερείς αυτές ροές έχουν διαστρεβλωθεί από τους δασμούς.
Τα στοιχεία από την Ασία δείχνουν ότι η πορεία της εγχώριας ζήτησης στην Κίνα θα είναι ο βασικός παράγοντας για το παγκόσμιο εμπόριο το 2019, καταλήγει η Fitch.