Χωρίς αποτέλεσμα ολοκληρώθηκε χθες βράδυ η τηλεδιάσκεψη που είχε η καγκελάριος Άγκελα Μέρκελ με επικεφαλής ομίλων παραγωγής αυτοκινήτων και συνδικαλιστές του κλάδου με αντικείμενο την στήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία έχει δεχθεί βαρύ πλήγμα εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού.
Αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν στις αρχές του επόμενου μήνα, με κίνητρα αγοράς αυτοκινήτων όπως ζητούν κατασκευαστές, αλλά αρκετές ενστάσεις, που αφορούν τις πολιτικές για το κλίμα, βρίσκονται επίσης στο επίκεντρο της συζήτησης.
Λίγο πριν από την τηλεδιάσκεψη, ο υπουργός Οικονομικών Όλαφ Σολτς τόνισε ότι η απόφαση σχετικά με την κρατική βοήθεια προς τον κλάδο δεν θα ληφθεί βεβιασμένα και εξέφρασε την πεποίθηση ότι το σχέδιο ανάκαμψης της αυτοκινητοβιομηχανίας θα είναι έτοιμο το αργότερο στις αρχές Ιουνίου. Ταυτόχρονα, ο κ. Σολτς εμφανίστηκε αρνητικός όσον αφορά την πρόταση αυτοκινητοβιομηχάνων για την παροχή κινήτρων και επιδοτήσεων για την αγορά αυτοκινήτου. «Πολλές από τις προτάσεις δεν τις έχω καταλάβει – για παράδειγμα, θέλουμε πραγματικά πολύ μοντέρνα πράγματα, ή ξεπούλημα του στοκ;» διερωτήθηκε, ενώ, αναφερόμενος στο αίτημα για διάθεση μερισμάτων από τις εταιρείες, δήλωσε ότι η καταβολή κρατικών ενισχύσεων, με ταυτόχρονη πληρωμή μερισμάτων και μπόνους «είναι πολύπλοκη ιδέα, για να το πούμε ευγενικά».
Την εναντίωσή τους στην παροχή κινήτρων αγοράς βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων εξέφρασαν, όπως ήταν αναμενόμενο, οι Πράσινοι και οι περιβαλλοντικές οργανώσεις, οι οποίες θεωρούν ότι μια τέτοια απόφαση θα έστελνε λάθος μήνυμα. Χθες πραγματοποιήθηκε εκδήλωση διαμαρτυρίας έξω από το Κοινοβούλιο κατά την διάρκεια της τηλεδιάσκεψης.
Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε το πρώτο κανάλι της γερμανικής τηλεόρασης ARD, κατά την διάρκεια της διάσκεψης η Άγκελα Μέρκελ τόνισε την σημασία της βιομηχανίας αυτοκινήτου για τη χώρα, τόσο για την παραγωγή πλούτου, όσο και για την απασχόληση. Ο εκπρόσωπός της Στέφεν Ζάιμπερτ ανακοίνωσε από την πλευρά του ότι η συζήτηση θα συνεχιστεί σε επίπεδο ομάδων εργασίας, για την δημιουργία δέσμης «μέτρων ανάκαμψης», τα οποία θα έχουν στόχο τον εκσυγχρονισμό του κλάδου, στην κατεύθυνση των καινοτόμων τεχνολογιών αυτοκινήτου.
Στην συζήτηση συμμετέχουν ακόμη τα κρατίδια της Βαυαρίας, της Βάδης-Βυρτεμβέργης και της Κάτω Σαξονίας, όπου εδρεύουν οι μεγαλύτερες εταιρείες αυτοκινήτου της χώρας. Οι κυβερνήσεις τους καταρτίζουν λεπτομερείς προτάσεις, με σημείο αιχμής την παροχή επιδοτήσεων αγοράς αυτοκινήτου με ποσά από 3.000 έως 4.000 ευρώ. Μαζί με τους κατασκευαστές ζητούν μάλιστα λύση το συντομότερο δυνατό, καθώς, όπως υποστηρίζουν, όσο το ζήτημα των κινήτρων παραμένει σε εκκρεμότητα, ουδείς αποφασίζει να αγοράσει αυτοκίνητο.