Τον «καταστροφικό αντίκτυπο» ενός περιορισμένου ανοίγματος των ταξιδιών τον Μάιο περιγράφει μια νέα βρετανική έκθεση.
Η έκθεση που συντάχθηκε για την αεροπορική εταιρεία Airlines UK βασίζεται σε προηγούμενες εργασίες που έδειξαν ότι η απώλεια της αεροπορικής συνδεσιμότητας με τις ΗΠΑ κόστισε στο Ηνωμένο Βασίλειο περίπου 30 εκατομμύρια λίρες την ημέρα το 2020.
Το φετινό κόστος ενός ακόμα «χαμένου καλοκαιριού» διεθνών ταξιδιών υπολογίζεται σε 55,7 δισεκατομμύρια λίρες εμπορικών συναλλαγών και σε 3 δισεκατομμύρια λίρες για το ΑΕΠ του τουρισμού, εάν το άνοιγμα καθυστερήσει έως τον Σεπτέμβριο – θέτοντας σε κίνδυνο περίπου 574.000 θέσεις εργασίας, συμπεριλαμβανομένων 73.000 θέσεων της βρετανικής τουριστικής βιομηχανίας.
Το μη άνοιγμα προς την ΕΕ θα προκαλούσε τη μεγαλύτερη ζημιά, με τις ΗΠΑ να ακολουθούν, καθώς χωρίς διατλαντικούς αεροπορικούς συνδέσμους μέχρι τον Σεπτέμβριο το κόστος για το Ηνωμένο Βασίλειο θα ανέλθει 2,4 δισεκατομμύρια λίρες ή 23 εκατομμύρια λίρες την ημέρα, θέτοντας σε κίνδυνο 51.600 θέσεις εργασίας.
Η προειδοποίηση αυτή έρχεται εν μέσω κυβερνητικών συσκέψεων σχετικά με τρόπους επανέναρξης των διεθνών ταξιδιών από τις 17 Μαΐου το νωρίτερο ως μέρος του χάρτη πορείας του Μπόρις Τζόνσον για τη χαλάρωση του lockdown.
Η αεροπορική βιομηχανία αναφέρει ότι είναι ζωτικής σημασίας οι υπουργοί να δημιουργήσουν ένα «ασφαλές, ανθεκτικό και εφαρμόσιμο» πλαίσιο για τα ταξίδια που να μπορεί να αντέξει στη δοκιμασία του χρόνου καθ ‘όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού και μετά, «διασφαλίζοντας ότι μια λογική ‘ακορντεόν’ δεν θα ξαναεμφανιστεί ποτέ», καθώς ο τομέας αποζητά την ανοικοδόμηση της εμπιστοσύνης.
Η ενεργοποίηση μιας ασφαλούς και βιώσιμης επανέναρξης των διεθνών ταξιδιών από τις 17 Μαΐου για το υπόλοιπο του 2021 θα δημιουργούσε μια εισροή 47,6 δισεκατομμυρίων λιρών στο ΑΕΠ και θα βοηθούσε να εξασφαλιστούν περισσότερες από ένα εκατομμύριο θέσεις εργασίας που απειλούνται διαφορετικά – αξίας περίπου 200 εκατομμυρίων λιρών ημερησίως προς την οικονομία, σύμφωνα με την ανάλυση 133 σελίδων της συμβουλευτικής York Aviation.
Συνολικά, εκτιμάται ότι 5.164 θέσεις εργασίας στην αεροπορική βιομηχανία και σε συναφείς θέσεις έχουν χαθεί κάθε μήνα από τον Φεβρουάριο του 2020, σύμφωνα με το συνδικάτο Unite.