Πτήσεις ακόμα και σχεδόν χωρίς επιβάτες πραγματοποιούν οι αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη, σε μία προσπάθεια να διατηρήσουν τα σημεία απογείωσης και προσγείωσης στα αεροδρόμια, σε μία περίοδο όπου η ζήτηση για ταξίδια είναι χαμηλή.
Μάλιστα, όλο αυτό έχει πυροδοτήσει έντονες αντιδράσεις, τη στιγμή που γίνεται έντονη συζήτηση για το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής και τις εκπομπές άνθρακα που δημιουργεί η αεροπορική βιομηχανία.
Οι αεροπορικές εταιρείες από την πλευρά τους έχουν εκφράσει την έντονη δυσφορία τους αναφορικά με τον κανόνα «use it or lose it» (χρησιμοποίησέ το ή το χάνεις) που έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ουσιαστικά ο συγκεκριμένος κανόνας «αναγκάζει» τις αεροπορικές να επανεκκινήσουν τις πτήσεις ώστε να κάνουν χρήση των θέσεων που έχουν σε άλλα αεροδρόμια, διαφορετικά θα τη χάσουν από άλλη αεροπορική.
Ο συγκεκριμένος κανόνας ανεστάλη τον Μάρτιο του 2020, ωστόσο επανήλθε σταδιακά και αναγκάζει τις αεροπορικές να κάνουν χρήση κατά 50%, από 80% που απαιτείται, των θέσεων που διατηρούν στα αεροδρόμια.
Μία από αυτές τις αεροπορικές εταιρείες είναι και η Lufthansa, η οποία έχει μειώσει κατά 33.000 τις πτήσεις της στη χειμερινή περίοδο, ωστόσο είναι αναγκασμένη για τον συγκεκριμένο κανόνα να πραγματοποιεί συνολικά 18.000 σχεδόν άδειες, ώστε να τηρηθεί ο κανόνας. Την ίδια στιγμή, η θυγατρική της Brussels Airlines θα πρέπει να πραγματοποιήσει 3.000 σχεδόν κενές πτήσεις μέχρι το τέλος Μαρτίου.