ι σιδηρόδρομοι της Ουκρανίας παλεύουν με τις καθυστερήσεις των βαγονιών σιτηρών στα δυτικά σύνορα της χώρας, καθώς οι έμποροι αναζητούν εναλλακτικές οδούς εξαγωγής μετά την εισβολή της Ρωσίας που απέκλεισε τα κύρια λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, δήλωσε σήμερα το APK-Inform, όπως μεταδίδει το Reuters.
Η Ουκρανία ήταν ο τέταρτος μεγαλύτερος εξαγωγέας σιτηρών στον κόσμο την περίοδο 2020/21, σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνούς Συμβουλίου Σιτηρών, με τα περισσότερα από τα εμπορεύματά της να αποστέλλονται μέσω της Μαύρης Θάλασσας.
Αλλά με τον πόλεμο να μαίνεται κατά μήκος μεγάλου μέρους των ακτών, οι έμποροι προσπαθούν να μεταφέρουν περισσότερα σιτηρά σιδηροδρομικώς.
Σύμφωνα με το APK-Inform οι ουκρανικοί σιδηρόδρομοι άνοιξαν 12 τερματικούς σταθμούς για τους εμπόρους, αλλά τα βαγόνια έχουν συσσωρευτεί και οι σιδηρόδρομοι θα χρειαστούν δύο ή τρεις εβδομάδες για να τα επεξεργαστούν και να πραγματοποιήσουν τις αποστολές.
“Οι έμποροι συνεχίζουν να αναζητούν τη δυνατότητα αναπροσανατολισμού των εξαγωγών προς την ΕΕ σιδηροδρομικώς ή μέσω ρουμανικών λιμανιών, αλλά τα βασικά εμπόδια παραμένουν η περιορισμένη δυνατότητα εφοδιασμού και το υψηλό κόστος της”, αναφέρει.
Το κόστος παράδοσης ουκρανικών σιτηρών στο ρουμανικό λιμάνι της Κωνστάντζας ήταν 120-150 ευρώ ανά τόνο. Πριν από τον πόλεμο, οι έμποροι πλήρωναν περίπου 35 ευρώ για τη μεταφορά σιτηρών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας της Ουκρανίας.
Αναλυτές δήλωσαν ότι η Ουκρανία, η οποία είχε εξάγει 43 εκατ. τόνους σιτηρών από τον Ιούλιο μέχρι την εισβολή στα τέλη Φεβρουαρίου, θα μπορούσε να εξάγει μόνο περίπου 1 εκατ. τόνους τους επόμενους τρεις μήνες, λόγω των δυσκολιών που δημιούργησε ο πόλεμος.
Πριν από τον πόλεμο, η κυβέρνηση προέβλεπε ότι οι εξαγωγές σιτηρών θα μπορούσαν να φθάσουν τα 65 εκατ. τόνους για αυτήν την περίοδο.