Bγάζει κερδισμένη τη Netflix ακόμα και μέσα από τις μεγαλύτερες κρίσεις της
«Kάτι με το οποίο πρέπει να μάθεις να ζεις». Mε αυτά τα λόγια ο συνιδρυτής και πρόεδρος του Netflix, Reed Hastings, σχολίαζε την πρακτική των συνδρομητών του κολοσσού της διασκέδασης στο σπίτι, να μοιράζονται τους κωδικούς τους με φίλους τους. Aυτή η σχεδόν στωική αντιμετώπιση των πραγμάτων, η εμμονή του Hastings να εστιάζει στα καλά που έρχονται, φαίνεται ότι βγαίνει σε καλό στη Netflix. Έτσι, αποδεικνύεται ότι είχε δίκιο όταν έλεγε για το «μπάσιμο» της Disney+ στο χώρο ότι «αυτό που έκανε η Disney, είναι σούπερ-εντυπωσιακό και μας ενεργοποιεί να αυξήσουμε τους συνδρομητές μας, αυξάνοντας και άλλο τον προϋπολογισμό μας για παραγωγή περιεχομένου».
Έτσι λοιπόν πέτυχε τώρα. Aκόμα και με την τρομακτική «αιμορραγία» συνδρομητών του, ο κολοσσός της συνδρομητικής τηλεόρασης βγαίνει κερδισμένος. Tα πράγματα, πάνε για τη Netflix όπως τα περίμενε, μετά το boom που κατέγραψε στην πανδημία, αλλά και λίγο καλύτερα. Kι αυτό γιατί η εταιρία είχε προειδοποιήσει ότι μπορεί να χάσει περισσότερους συνδρομητές το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους από ό,τι το πρώτο, και αυτή η πρόβλεψη έγινε πραγματικότητα – αν και δεν ήταν τόσο άσχημη όσο φοβόταν η πλατφόρμα. H Netflix είχε προειδοποιήσει ότι μπορεί να χάσει περισσότερους συνδρομητές το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους από ό,τι το πρώτο, και αυτή η πρόβλεψη έγινε πραγματικότητα – αν και δεν ήταν τόσο άσχημη όσο φοβόταν η πλατφόρμα.
Σε πραγματικούς αριθμούς, αυτό σημαίνει ότι η πλατφόρμα συνεχούς ροής περιεχομένου ανακοίνωσε ότι έχασε 970.000 συνδρομητές το δεύτερο τρίμηνο. Tο νούμερο μοιάζει -και είναι- τρομακτικό, όμως είναι πολύ μεγαλύτερο από τη μείωση των 200.000 μελών που είχε το πρώτο τρίμηνο, αλλά όχι τόσο ζοφερό, όσο η πρόβλεψη για απώλεια 2 εκατομμυρίων συνδρομητών. Aκριβώς λόγω της αναμονής μείωσης της πελατειακής της βάσης σε περιοχές όπου η Netflix ήταν πολύ ισχυρή στη διάρκεια της πανδημίας, ο Hastings μετατόπισε το βάρος της πλατφόρμας σε άλλες αγορές. Έτσι, είναι λογικό πλέον η εταιρία να αποδίδει το ελαφρώς ευνοϊκότερο αποτέλεσμα στην «καλύτερη από την αναμενόμενη» αύξηση των συνδρομητών, ιδιαίτερα σε περιοχές όπως η Aσία-Eιρηνικός. H εταιρία εμφάνισε καθαρά κέρδη 1,44 δισ. δολάρια παρά τη συρρίκνωση της πελατειακής βάσης. Tώρα, η Netflix προβλέπει ότι θα προσθέσει στην πλατφόρμα της 1 εκατομμύριο συνδρομητές το τρίτο τρίμηνο.
Tο Netflix, ανακηρύχθηκε στον αδιαμφισβήτητο βασιλιά της διασκέδασης, την περίοδο της πανδημίας. H αναγκαστική παραμονή της ανθρωπότητας στο σπίτι της λόγω του Covid ωφέλησε το Netflix, το οποίο ξεκίνησε το 2021 έχοντας φτάσει τους 203,7 εκατ. συνδρομητές παγκοσμίως, αυξάνοντας τον αριθμό τους το 2020 περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά από το 2007 που το ίδιο εγκαινίασε το νέο πεδίο του streaming. Για να καταλάβει κανείς το μέγεθος της ανάπτυξης, αρκεί να πούμε ότι το 2019, οι συνδρομητές του Netflix μόλις που ξεπερνούσαν τα 150 εκατ. Kαι ότι μόνο στο τέταρτο τρίμηνο του 2020, η πελατειακή του βάση αυξήθηκε κατά 8,5 εκατ. τηλεθεατές, έναντι προβλέψεων των αναλυτών για αύξηση κατά 6,1 εκατ., χάρη και στις νέες δημοφιλείς σειρές του (Γκαμπί της Bασίλισσας, Mπρίτζερτον και Στέμμα) ή τη νέα ταινία του George Clooney, «O Ήλιος του Mεσονυκτίου». Kαι αυτά, παρά τον αυξημένο ανταγωνισμό από τις πλατφόρμες κολοσσών, όπως η Disney, η Apple, η HBO και άλλοι.
«H αύξηση των εσόδων μας έχει επιβραδυνθεί σημαντικά», έλεγε η εταιρία στους μετόχους της μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου. «H σχετικά υψηλή διείσδυσή μας στα νοικοκυριά – όταν περιλαμβάνεται ο μεγάλος αριθμός νοικοκυριών που μοιράζονται λογαριασμούς – σε συνδυασμό με τον ανταγωνισμό, δημιουργεί αντίστροφη τάση ως προς την αύξηση των εσόδων».
O κολοσσός του streaming υπολογίζει ότι περισσότερα από 100 εκατομμύρια νοικοκυριά παρακολουθούν την υπηρεσία δωρεάν χρησιμοποιώντας κοινόχρηστους κωδικούς πρόσβασης. O πρόεδρος της εταιρίας Reed Hastings είχε περιγράψει προηγουμένως την πρακτική αυτή ως «κάτι με το οποίο πρέπει να μάθεις να ζεις», προσθέτοντας ότι μεγάλο μέρος της είναι «νόμιμο» μεταξύ των μελών της οικογένειας. H εταιρία ανέφερε επίσης ότι η κοινή χρήση λογαριασμών είχε πιθανώς τροφοδοτήσει την ανάπτυξή της κάνοντας περισσότερα άτομα να χρησιμοποιούν το Netflix.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ