Δυσάρεστα τα νέα για τους «άτακτους» και «απείθαρχους» οδηγούς της ευρωπαϊκής επικράτειας, καθώς η ΕΕ αποφάσισε να υιοθετήσει ένα νέο ενιαίο σύστημα εποπτείας οδικών παραβάσεων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Η συμφωνία μεταξύ των 27 χωρών-μελών προβλέπει άμεση συνεργασία των κρατικών αρχών που αρμοδίως επιβλέπουν την κυκλοφορία των τροχοφόρων, έτσι ώστε ο παραβάτης να μην έχει πλέον την δυνατότητα αποφυγής του προστίμου που του επιβάλλεται σε κάποια χώρα, αφού μέχρι πρότινος ήταν αδύνατον να εντοπιστεί όταν αυτός επέστρεφε στην πατρίδα του. Στο εξής οι παραβάσεις του ΚΟΚ που καταγράφονται σε ξένη χώρα θα συνεχίσουν να είναι απαιτητές ακόμη και στην χώρα του παραβάτη – κάτι που ήδη ισχύει στο Βέλγιο, την Γερμανία και την Ολλανδία, σύμφωνα με την άτυπη σύμβαση συνεργασίας που έχουν μεταξύ τους υπογράψει οι τρεις αυτές χώρες.
Στα υπόλοιπα κράτη της ΕΕ η δυνατότητα αυτή μέχρι τώρα δεν υπήρχε, ώστε οι παραβάτες εξασφάλιζαν το ακαταδίωκτο. Το νέο σύστημα θα ισχύει από το 2013, αφού πρωτίστως εγκριθεί από τους καθ’ ύλην αρμόδιους υπουργούς των κρατών – μελών και στη συνέχεια επικυρωθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Θα ισχύει σε όλα τα κράτη-μέλη εκτός της Δανίας, η οποία ζήτησε να εξαιρεθεί. Επίσης εκκρεμεί η απόφαση της Βρετανίας και της Ιρλανδίας, να συμμετάσχουν στη νομική αυτή διακρατική συνεργασία έχοντας διατυπώσει η καθεμιά διαφορετικές ενστάσεις.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βάσει στατιστικών έχει καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι παραβάσεις των οδηγών από ξένες χώρες αποτελούν το 5% του συνόλου των παραβάσεων του ΚΟΚ στις χώρες-μέλη της ΕΕ. Ειδικότερα, οι παραβιάσεις των ανωτάτων ορίων ταχύτητας από ξένους οδηγούς αντιστοιχούν στο 15% του συνόλου κάθε χώρας. Σε χώρες ωστόσο που αποτελούν «περάσματα» για όσους μετακινούνται κατά την περίοδο των θερινών διακοπών τα ποσοστά αυτά εκτινάσσονται στα ύψη. Για παράδειγμα, στη Γαλλία, κατά τους θερινούς μήνες, το ποσοστό των παραβιάσεων των ορίων ταχύτητας από μη Γάλλους οδηγούς φθάνει το 50%!